دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عباسپور:

درمان جامعه هدف بنیاد شهید در هرم سلامت، پایش می‌شود

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: درمان خانواده‌های شاهد، ایثارگر و جانبازان در هرم درمانی بنیاد شهید پایش و رصد می‌شود.
کد خبر : 328232
n00267846-r-b-006.jpg

عبدالرضا عباسپور در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: درمان ایثارگران، خانواده شاهد و جانبازان در یک هرم سلامت تعریف شده است که با توجه به قوانین درمانی در کشور هر ساله کمیت این هرم جابجا می‌شود اما همواره سعی کرده‌ایم کیفیت خدمات موجود در این هرم را افزایش دهیم و تمام خدمات درمانی را به ایثارگران ارائه کنیم.


معاون درمان و بهداشت بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: در‌حال‌‌حاضر یک میلیون و 230 هزار نفر تحت پوشش درمان بنیاد شهید هستند که از این خدمات درمانی می‌توانند استفاده کنند. هرم سلامت جامعه هدف بنیاد شهید مجموع خدمات درمانی است که  قاعده هرم بیمه‌های پایه و تکمیلی است و هرچه به رأس هرم نزدیک‌تر می‌شویم، خدمات ما تخصصی‌تر می‌شود و جامعه تحت پوشش با توجه به نیازشان کمتر می‌شوند. بعد از بیمه‌های پایه و تکمیلی، پایش سلامت را داریم که 170 هزار نفر را پوشش داده و شامل پدران، مادران شهدا و همسران شهید بالای 60 سال است. جانبازان 70 درصد و جانبازانی که دارای بیماری خاص هستند نیز شامل پایش سلامت می‌شوند.


 وی اظهار کرد: مرحله بعدی اقدامات معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعزام تیم‌های تخصصی به استان‌های مختلف برای ویزیت و پایش سلامت جامعه هدف است. درصورتی‌که  فرد ویزیت شده  نیاز به ارجاع به مراکز درمانی داشته باشد، به کلینیک‌های تخصصی منتقل می‌شود و تحت درمان قرار می‌گیرد. اگر کلینیک‌های تخصصی نیز از عهده درمان برنیامدند، آنها را به مراکز فوق‌تخصصی خود، مانند بیمارستان‌های ساسان، خاتم‌الانبیاء و  نورافشار ارجاع می‌دهیم.


 عباسپور اظهار کرد: دیگر اقدامات بنیاد شهید در بحث درمان، دعوت از تیم‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکان مجرب خارج از کشور است که برای درمان دوره‌ای جانبازان، خانواده‌های شاهد و ایثارگر با نظر شورای عالی پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران وارد کشور می‌شوند و درمان‌های خاص جامعه هدف را انجام می‌دهند. درصورت حاد بودن موارد، اعزام به خارج از کشور را نیز در دستور کار خود داریم، البته اعزام‌ عزیزان جامعه هدف به خارج از کشور به خاطر سیاست دعوت از تیم‌های تخصصی خارجی، بسیار کم شده است شاید 10 نفر در سال اعزام داشته باشیم و سعی کرده‌ایم درمان‌های تخصصی را با دعوت از تیم‌های مجرب و متخصص خارجی در ایران انجام دهیم.


 عباسپور بیان کرد: دیگر اقدام معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، راه‌اندازی بخش تخصصی درمان زخم بستر در بیمارستان نورافشار است که این اقدام با هماهنگی و همکاری هلال احمر انجام شده است. جانبازان قطع نخاع و ضایعه نخاعی که دچار زخم بستر می‌شوند می‌توانند از خدمات ارائه شده در این بخش استفاده کنند.


وی گفت: تحریم‌های بانکی صورت‌ گرفته از سوی دولت آمریکا بر‌خلاف آنچه در رسانه‌های غربی می‌گویند دارو‌ها و اقلام پزشکی را تحت تأثیر خود قرار داده است و همان‌طور‌ی‌که مردم در جامعه این مسئله را لمس کرده‌اند، ما نیز در بنیاد شهید و امور ایثارگران در بحث دارو و وسایل پزشکی، اُرتز و پِروتز جانبازان، ایثارگران و همچنین خانواده‌های شاهد مشمول درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران دچار کمبود‌هایی شده‌ایم لیکن با توجه‌ به وظیفه ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران تمام سعی و تلاش خود را برای برطرف کردن نیازهای دارویی و پزشکی جانبازان به‌کار گرفته‌ایم.


عباسپور در ادامه یادآور شد: بعد از مصوبه هیأت وزیران مبنی بر انتقال بیمه‌های تکمیلی جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستگاه‌های اجرایی ذیربط، از تمام دستگا‌های اجرایی در‌خواست نهایت همکاری و مساعدت برای انجام بدون کم و کاست بیمه تکمیلی این عزیزان را داریم و بنیاد شهید و امور ایثارگران خود را مکلف به نظارت و پیگیری در انجام این مصوبه می‌داند.


انتهای پیام/4100/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: بنیاد شهید
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
موسی شریفی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
۰
با عرض سلام و ادب
آقای عباسپور عزیز از جنابعالی در حوزه بهداشت ودرمان جانبازان انتظار میرود که نسبت به وضعیت درمانی این قشر تلاش مضاعفی داشته باشید ،چرا که وضعیت بیمه ای ودرمانی و بیمه ی تکمیلی از زمانی که به بیمه دی محول شده است به صفر رسیده وبه هر درمانگاه و مرکز درمانی که مراجعه میکنیم ،قرار داد ندارند و وقتی جویای علت آن میشویم ،پرداخت نکردن هزینه های درمانی که از طرف بیمه دی باید پرداخت می گردیده و از پرداخت آن خود داری نموده باعث فسخ قرارداد بیش از ۹۹درصد از مداکز درمانی شده است .
واقعا چند سالی که بیمه ایران متولی بیمه بود بهترین سالهای بیمه ای و درمانی ما جانبازان بود .
عاجزانه تقاضا دارم به این وضعیت رسیدگی کنید و سروسامانی به بیمه جانبازان بدهید .با کمال تشکر
هلدینگ شایسته