دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1397 - 17:05
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد سمنان مطرح کرد:

راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی مرتبط با فناوری‌های نوین آب و خشکسالی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد سمنان از ارائه پیشنهاد راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی مرتبط با فناوری‌های نوین آب و خشکسالی توسط این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 317446
IMG_7154.JPG

علی جهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در سمنان اظهار کرد: نیاز امروز جامعه این است که پژوهش‌های دانشگاه مسئله‌محور بوده و مشکلی از مشکلات جامعه را برطرف کند و این مهم در واحد سمنان پیگیری می‌شود.


وی با بیان اینکه امروز دانشگاه‌ها باید به سمت مراکز آموزشی نسل سوم حرکت کنند، تصریح کرد: باید به کمک علم، مشکلات و دغدغه‌های موجود در کشور را رفع کرد.


عضو هیأت علمی واحد سمنان به برگزاری جشنواره آب و خشکسالی در حاشیه جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش در سمنان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کمبود منابع آبی یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور و به‌ویژه استان سمنان است از طریق این جشنواره، فناوری‌های نو در حوزه آب در معرض نمایش قرار داده شد.


وی از ارسال 70 ایده برتر در حوزه فناورهای آب و خشکسالی به دبیرخانه جشنواره آب و خشکسالی خبر داد و گفت: هدف این بود تا از این طریق ایده‌های نو درباره مشکل کمبود آب، راهکارهای استفاده بهینه از منابع آبی و غیره دریافت شده و از طریق راهکارهای علمی قدم در راه رفع این مشکل برداشت.


جهان با بیان اینکه پیشنهاد راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی مرتبط با فناوری‌های نوین آب و خشکسالی از سوی واحد سمنان به دستگاه‌های مرتبط با آب استان داده شده است، افزود: با راه‌اندازی این مرکز می‌توان زمینه تولید محصولاتی را که سبب بهینه‌سازی مصرف آب می‌شوند را فراهم کرد.


وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه واحد سمنان چه ظرفیت‌های پژوهشی برای رفع مشکلات استان سمنان و به‌ویژه مشکل آب دارد، گفت: این واحد دانشگاهی دارای ظرفیت پژوهشی بسیار خوبی بوده و یکی از مهم‌ترین اولویت‌های واحد پژوهش دانشگاه مسئله‌محور بودن پژوهش و کاربردی بودن آن است و در این دانشگاه نیز خوشبختانه چندین طرح پژوهشی و اختراع در حوزه آب انجام داده و ثبت شده است.


معاون پژوهش و فناوری واحد سمنان بررسی تأثیر نصب پمپ مستقیم بر روی کنتور آب، طراحی و ساخت سامانه اندازه‌گیری فشار کل خط لوله دارای جریان و بررسی میزان مصرف آب کولرهای آبی در شرایط اقلیم حال و آینده با بررسی تجربی و مدل‌سازی عددی را برخی از پژوهش‌های انجام شده در حوزه آب این دانشگاه عنوان کرد.


وی با بیان اینکه اختراعات و طرح‌های پژوهشی متعددی از سوی واحد سمنان با دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی مختلف اجرایی شده است، تصریح کرد: خوشبختانه برخی از اختراعات به مرحله تجاری‌سازی هم رسیده است. سامانه اندازه‌گیری فشار کل یکی از این اختراعات است.


انتهای پیام/4082/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته