دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1397 - 15:47
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان:

اختراعات با هدف ایجاد ثروت در جامعه انجام شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان بر ضرورت ایجاد ثروت توسط اختراعات دانشگاهی تأکید کرد.
کد خبر : 317119
IMG_1898.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سمنان، عبدالله خالصی‌دوست در آیین افتتاح جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات رویش که به میزبانی واحد سمنان برگزار شد با اشاره به وجود پارک‌های فناوری و مراکز رشد در استان اظهار کرد: این مراکز می‌توانند زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت را فراهم کنند.


وی با بیان اینکه باید از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها در حل مشکلات کشور بهره برد، تصریح کرد: باید دانشگاه‌ها برای حل مشکلات جامعه به کمک دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی بشتابند.


دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان  ادامه داد: آموزش و پژوهش دو رسالت اصلی دانشگاه است که باید برای توسعه کشور از آنها بهره برد.


خالصی‌دوست خاطرنشان کرد: اختراعات باید با هدف ایجاد ثروت در جامعه انجام شود و مخترعان باید در اختراعات و ابتکارات خود به این مهم توجه ویژه داشته باشند. باید زمینه تجاری شدن ایده‌ها برای صاحبان فناوری فراهم شود.


رئیس واحد سمنان بر ضرورت حمایت جدی از نخبگان و مخترعان تأکید و با بیان اینکه نخبگان سرآمدان کشور هستند، تصریح کرد: اقتدار علمی کشور تنها با تلاش نخبگان یک کشور به دست می‌آید.


جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران امروز به میزبانی واحد سمنان با حضور برخی از مسئولان استانی آغاز شد.در این جشنواره مخترعانی از 18 استان کشور با 105 اختراع حضور دارند.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته