دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1397 - 14:27
معاون استاندار سمنان:

رفع مشکل بیکاری با توسعه فعالیت‌های فناورانه امکان‌پذیر است

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان رفع بیکاری و ایجاد اشتغال را منوط به توسعه فعالیت‌های فناورانه دانست.
کد خبر : 317089
IMG_6412.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری از سمنان، حشمت‌الله عسگری در آیین افتتاح جشنواره منطقه‌ای اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران که به میزبانی واحد سمنان برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه‌های استان سمنان باید برای رفع مشکلات به کمک دستگاه‌هایی اجرایی آمده و تلاش کنند این مشکلات رفع شود.


وی با بیان اینکه استان سمنان در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه باید سرآمد کشور باشد، تصریح کرد: باید دانشگاه‌ها پاتوق محیط اجرایی باشند و فاصله‌ها برداشته شود.


معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان، وجود مشکل بیکاری را یکی از دغدغه‌های موجود در کشور عنوان کرد و گفت: امروز باید فعالیت‌های نوآورانه به‌سمت رفع مشکل بیکاری در کشور و تأمین معیشت گام بردارند.


عسگری با تأکید بر اینکه مخترعان رفع نیازهای کشور را در اولویت طرح‌های ابداعی خود قرار دهند، تصریح کرد: امروز ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری با توسعه فعالیت‌های فناورانه امکان‌پذیر می‌شود و مخترعان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.


وی با بیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی است، اضافه کرد: باید ظرفیت‌های استان سمنان به‌واسطه فعالیت‌های فناورانه بیش از گذشته بارور شود.


معاون استاندار سمنان افزود: اگر تهدید و تحریم‌های موجود نبود، کشور به این زودی حرکات و فعالیت‌های فناورانه و خلاقانه را آغاز نمی‌کردیم؛ باید تلاش کنیم این توفیقات با هدف ریشه‌کن کردن بیکاری در جامعه باشد.


عسگری بر ضرورت افزایش تولیدات رقابت‌پذیر در کشور تأکید کرد و گفت: امروز باید به‌سمت تولیدات رقابت‌پذیر حرکت کنیم و اگر این‌گونه نباشد موفقیت و توسعه در درازمدت امکان‌پذیر نیست.


جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران امروز به میزبانی واحد سمنان با حضور برخی از مسئولان استانی آغاز شد. در این جشنواره مخترعانی از 18 استان کشور با 105 اختراع حضور دارند.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

برچسب ها: آنا دانشگاه سمنان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته