دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1397 - 16:45
دبیر برگزاری جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران:

اختراعات برگزیده جشنواره رویش مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند

دبیر برگزاری جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران گفت: اختراعات پذیرش قرار گرفته در این جشنواره ملی مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرد.
کد خبر : 317148
IMG_6552.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سمنان، داود فیض در آیین افتتاحیه جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش خاوران و دماوند که به میزبانی واحد سمنان، اظهار کرد: این جشنواره به میزبانی سمنان و با حضور 18 استان کشور شامل 10 استان به‌صورت قطعی و هشت استان در سهمیه آزاد در حال برگزاری است.


وی گفت: مخترعانی از استان‌های تهران، قزوین، خراسان‌شمالی، رضوی و جنوبی، مازندران، گلستان، کرمان، سیستان‌و‌بلوچستان و سمنان در این جشنواره حضور دارند.


دبیر برگزاری جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران با بیان اینکه بر‌اساس آیین‌نامه جشنواره از سایر استان‌ها نیز می‌توانستند در جشنواره رویش حضور داشته باشند، افزود: بر‌این‌اساس از استان‌های اردبیل، اصفهان، آذربایجان‌غربی و شرقی، لرستان، همدان، مرکزی و گیلان نیز شرکت‌کننده‌هایی در جشنواره رویش حضور دارند.


فیض با بیان اینکه 105 طرح به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند که در برخی از این طرح‌ها و اختراعات دو یا سه مخترع نقش‌آفرینی کرده‌اند، اضافه کرد: در مرحله نخست 202 طرح و اختراع ثبت‌نام اولیه شد که در داوری‌های اولیه 105 طرح حائز شرایط راهیابی به مرحله نهایی این جشنواره شده است.


وی با بیان اینکه یک تیم داوری 30 نفره در گروه‌های تخصصی مختلف اختراعات را داوری می‌کنند، افزود: اختراعات در 6 گروه تجهیزات پزشکی، شیمی، نفت، کشاورزی، مکانیک، الکترونیک و عمران داوری می‌شود.


رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان ادامه داد: آثار و اختراعات که در داوری امتیاز لازم را کسب می‌کنند به‌عنوان مخترع سطح سه زیر پوشش حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند. مخترعان سطح سه اگر در فرایند تجاری‌سازی حرکت کنند به مخترع سطح دو و یک تبدیل شده که در هر مرحله مورد حمایت بنیاد نخبگان هستند.


انتهای پیام/4082/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته