دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفتگو با آنا:

برداشت 2 برابری 13 درصد از مشترکین چاه‌های آب

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: 13 درصد از مشترکین چاه‌های غیرمجاز بیش از دو برابر مجوز اعطا شده، از سفره‌های زیرزمینی آب برداشت می‌کنند.
کد خبر : 315704
حاج رسولی ها-2.jpg

محمد حاج رسولی‌ها در گفتگو با خبرنگار نفت و انرژی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه مدیریت برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز در شرایط کنونی بسیار مهم است، گفت: متأسفانه وضعیت آبی ایران، به‌لحاظ برخورداری از منابع آب‌های روزمینی و زیرزمینی چندان مساعد نیست. 

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه حدود 13 درصد از مشترکینی که مجوز برداشت آب از چاه‌ها را دارند، بیش از دو برابر حدّ موجود، آب‌های زیرزمینی را استخراج می‌کنند، گفت: برای مدیریت و مقابله با افزایش میزان برداشت این افراد، برنامه‌ریزی جامعی داریم.

حاج رسولی‌ها تصریح کرد: میزان بارندگی در کشور در سال آبی 97-96، 177 میلیمتر بوده است که در 50 سال اخیر این میزان بارش رتبه 48 را به‌لحاظ منابع آبی به خود اختصاص داده است. 

وی اضافه کرد: میزان بارندگی در کشور در سال‌جاری نسبت به سال قبل 21 درصد کاهش داشته است.

حاج رسولی‌ها اشاره‌ای هم به اجرای طرح تعادل‌بخشی برای حفظ آب‌های زیرزمینی داشت و گفت: در سال 96 با اجرای طرح تعادل‌بخشی برای حفظ منابع آب‌های زیرزمینی، گام‌های مؤثری برداشتیم و در سال جاری هم در پی حفظ منابع آب‌های زیرزمینی با توجه به تنش‌های آبی موجود در نقاط مختلف کشور هستیم.

انتهای‌پیام/4083

انتهای پیام/

برچسب ها: آب چاه غیرمجاز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته