دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1397 - 16:48
سرپرست سازمان اورژانس کشور مطرح کرد:

اولین علت مرگ کودکان 15 ساله چیست؟/ کشته شدن 7 هزار نفر در تصادفات

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون 7 هزار نفر در حوادث و سوانح جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر : 315601
32601874220.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سایت پلیس، پیرحسین کولیوند در دومین همایش یادبود قربانیان سوانح ترافیکی کشور به قربانی شدن کودکان در حوادث رانندگی اشاره و اظهار کرد: ما با دو مدل قربانی شدن کودکان در حوادث ترافیکی مواجه هستیم.

وی افزود: گروه اول کودکانی هستند که به طور مستقیم و ناخودآگاه دچار حادثه و عارضه شده و یا جان خود را از دست می دهند که میانگین سنی 15 تا  17 سال، اولین علت مرگ را در حوادث رانندگی به خود اختصاص داده است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: دسته دوم کودکانی هستند که به طور غیرمستقیم در حوادث رانندگی قربانی می‌شوند، به‌گونه‌ای که پدر، مادر یا سرپرست خود را در تصادفات از دست می‌دهند و تا مدت‌ها و برخی تا پایان عمر دچار نوسانات روحی و روانی و ... می‌شوند که در این راستا می‌توان با آموزش و تلاش برای ارتقاء فرهنگ ترافیک از سوانح جاده‌ای پیشگیری کرد.

کولیوند یادآور شد: تعداد زیادی از کودکان در حوادث جاده‌ای مصدوم و مجروح می‌شوند؛ برای برخی کودکان، عوارض تصادف تا آخر عمر باقی مانده و زندگی و رشدشان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و به نوعی نیاز به خدمات حمایتی و توانبخشی دارند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اعلام اینکه باید به اعمال قانون و مقررات بها دهیم و خدمات درمانی را نیز توسعه و تقویت کنیم، گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 7 هزار نفر در سوانح جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند و این می‌طلبد همه با هم برای ارتقاء فرهنگ ترافیک تلاش کنیم.

انتهای پیام/4076/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته