دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1400 - 11:24
معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی خبرداد؛

میانگین سن آسیب دیدگان رانندگی در ایران ٣۵ سال است

مدنی گفت: میانگین سن افرادی که در حوادث رانندگی در ایران دچار آسیب می شوند ٣۵ سال است و در دو دهه اخیر شاهد این بودیم که سالانه حدود ٢٠ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند و ۵٠٠ هزار نفر بر اثر تصادفات دچار مصدومیت می شوند.
کد خبر : 614375
فاطمه رضوان‌مدنی



به گزارش خبرنگار انتظامی گروه جامعه خبرگزاری آنا، فاطمه رضوان مدنی معاون توسعه از پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی در همایش یادبود قربانیان سوانح ترافیکی گفت: حوادث ترافیکی از علت های عمده درگیر شدن افراد ۵ تا ٢٩ سال است.


وی با بیان اینکه براساس آمار سازمان جهانی بهداشت یک میلیون و ٣۵٠ هزار نفر جان خود را در حوادث از دست می دهند و ٢٠ تا ۵٠ میلیون نفر نیز دچار مصدومیت می شوند، افزود: در کشور های دارای درآمد پایین و متوسط میزان اسیب های ناشی از تصادف بیشتر است.


رضوان مدنی ادامه داد: میانگین سن افرادی که در حوادث رانندگی در ایران دچار آسیب می شوند ٣۵ سال است همچنین در دو دهه اخیر شاهد این بودیم که سالانه حدود ٢٠ هزار نفر جان خود را از دست می دهد و ۵٠٠ هزار نفر بر اثر تصادفات دچار مصدومیت می شوند.


معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: یکی از مشکلات حوادث ترافیکی، آسیب های نخایی است چرا که کیفیت زندگی، اشتغال و ارتباط فرد دچار مشکل می شود.


وی با بیان اینکه آمارهایی که دچارافراد در تصادفات دچار ضایعه می شوند در سال زیاد است و می طلبد اقدامات خوبی انجام دهیم، ادامه داد: ما در ارتباط با معلولیت ها اقدامات مختلفی انجام می دهیم که اموزش در پایه دهم و یازدهم یکی از این اقدامات است. همچنین می طلبد ما در کنار هم با همکاری سایر نهاد ها درصدی از بودجه خود را برای فرهنگ سازی مردم به کار گیریم.


مدنی ادامه داد: سازمان بهزیستی بیش از یک میلیون و ۶٠٠ هزار نفر تحت پوشش هستند که ٢٧ هزار نفر دارای آسیب نخایی هستند. همچنین برای افرادی که امکان نگهداری خانواده ندارد مراکز شبانه روزی داریم.


وی با اشاره به اینکه به تمام کسانی که بر اثر تصادفات بسترگرا شدند یک میلیون تومان پرداخت می کنیم، گفت: البته همه این خدمات هیچ کدام کافی نیست و باید کاری کنیم که این افراد زندگی بهتری داشته باشند.


انتهای پیام/۴۰۷۶/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته