دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1397 - 12:46
رئیس پلیس راهور ناجا تأکید کرد:

اجباری کردن استفاده از صندلی کودک در خودروها

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: حدود هشت درصد از جان باختگان سوانح رانندگی، کودکان هستند به همین دلیل به‌دنبال اجباری کردن استفاده از صندلی کودک در خودروها هستیم.
کد خبر : 315538

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، سردار تقی مهری در حاشیه برگزاری دومین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقداماتی که پلیس برای ارتقای فرهنگ ترافیک، کاهش تصادفات و پیشگیری از وقوع حوادث جاده‌ای دنبال می‌کند برگزاری همایش‌های مرتبط در بحث تصادفات جاده‌ای است.

وی افزود: برگزاری آیین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی کشور، پویشی مردمی برای ارتقای آگاهی عمومی و از بین بردن زمینه رفتارهای پرخطر ترافیکی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: برابر آمار پزشکی قانونی از سال 84 تاکنون حدود 4 میلیون و 300 هزار کشته و مجروح در سوانح جاده‌ای داشته‌ایم که از این تعداد، 277 هزار نفر مربوط به کشته‌های جاده‌ای است.

مهری افزود: یکی از قشرهایی که در تصادف‌های جاده‌ای بیشترین آسیب را می‌بینند،کودکان هستند. ازاین‌رو معتقدیم برگزاری چنین مراسم‌هایی در ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش آسیب‌های جاده‌ای تأثیرگذار خواهد بود. 

وی خطاب به همه شهروندان به‌ویژه رانندگان توصیه کرد: رانندگی توأم با احتیاط و آرامش باید رویکرد همه رانندگان باشد و همگان باید برای ارتقای فرهنگ ترافیک تلاش کنند.

مهری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: حدود هشت درصد از جان باختگان سوانح رانندگی کودکان هستند، بنابراین ارتقای فرهنگ رانندگی قطعا می‌تواند بر کاهش آسیب‌های جاده‌ای، ترافیکی و سوانح مؤثر باشد.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که با هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول دنبال می‌کنیم برنامه‌ریزی برای ارتقای فرهنگ ترافیک است. از طرفی به دنبال اجباری کردن استفاده از صندلی کودک در خودروها هستیم و طی رایزنی با خودروسازان در صدد این هستیم که محل استقرار صندلی کودکان را در خودروها تعبیه و تعریف کنیم و امیدواریم با اقدامات کارشناسی شده به سمت کاهش تصادفات جاده‌ای و پایین آمدن درصد جان‌باختگان پیش برویم.

انتهای پیام/4083/ن

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته