دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1397 - 07:00
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفتگو با آنا اعلام کرد:

افزایش 11 درصدی نرخ تردد در تابستان امسال/ عدم توجه به جلو عامل یک‌سوم تصادفات

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در شهریورماه امسال نرخ تردد ساعتی نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش داشته است، گفت: بیش از 34 درصد از تصادفات در تابستان به‌دلیل عدم توجه به جلو اتفاق افتاده است.
کد خبر : 310916

نادر رحمانی در گفتگو با خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در توصیه به شهروندان با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی تعطیلات تابستانی اظهار کرد: عدم برنامه‌ریزی مناسب برای سفر توسط خانواده‌ها باعث می‌شود اشتباهات راننده در طول مسیر بیشتر شود. معمولاً این عدم آمادگی هم به صورت عدم توجه به جلو در درون شهرها و برون شهرها قابل مشاهده است و در واقع بیش از 34 درصد از تصادفات در تابستان در درون و برون شهرها به همین دلیل اتفاق افتاده است.


وی با بیان اینکه بخشی از عدم توجه به جلو، به‌دلیل نداشتن آمادگی برای رانندگی است، افزود: این عدم آمادگی برای راننده ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است.


رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش تصادفات به علت خستگی و خواب‌‌آلودگی بوده‌ایم و در همین راستا چند مورد تصادف در محور سمنان اتفاق افتاد، گفت: در یک حادثه خودروی پژو 405 از روی پل سقوط می‌کند و هر چهار سرنشین خودرو جان خود را از دست می‌دهند و همچنین شانزدهم شهریور امسال در محور سبزوار یک دستگاه تیبا واژگون می‌شود که هر هفت سرنشین آن فوت می‌کنند.


وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که تمامی این تصادفات در روز و قبل از ظهر اتفاق افتاده است، این نشان می‌دهد رانندگان از روز قبل استراحت کافی نداشته‌اند.


وی با تأکید بر اینکه رانندگان برای روزهای پایانی سال مسیرهای طولانی را انتخاب نکنند، عنوان کرد: مسیرهایی که دارای یکنواختی هستند، مثل جاده‌های کویری و مسطح، خستگی و خواب‌آلودگی را تشدید می‌کنند.


رحمانی با بیان اینکه در شهریور ماه امسال نرخ تردد ساعتی نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش داشته است، گفت:‌ بیش از 64 درصد از تصادفات در تابستان امسال، در محدوده 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده است.


رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در توضیح علت این نوع تصادفات تصریح کرد: رانندگان به هنگام نزدیک شدن به این محدوده با سرعت جاده‌ای 110 یا 95 کیلومتر بر ساعت در حال تردد هستند و با همان سرعت راه خود را به محوطه مسکونی یا حاشیه‌نشینی ادامه می‌دهند؛ این مسئله عاملی برای وقوع تصادفات می‌شود و زمان عکس‌العمل راننده کاهش پیدا می‌کند.


انتهای پیام/4039/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته