دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1397 - 15:20
دکتر ولایتی در همایش مدیران دفاتر استانی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی:

آبروی مؤمن از همه چیز مقدس‌تر است

رئیس هیأت امنا و مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی به اهمیت قضاوت و داوری پرداخت و گفت: آبروی مؤمن از هر چیزی مقدس‌‌تر است و در این مورد گزینش نقش بسیار مهمی دارد.
کد خبر : 315569
636742606127678083.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی‌اکبر ولایتی امروز در همایش مدیران استانی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر این که آموزش عالی باید بر اساس اصول و ارزش‌های اسلامی، دینی و منطبق بر دیدگاه‌های انقلاب و مقام معظم رهبری پیش رود گفت: باید دانشگاهی داشته باشیم که منطبق بر دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران باشد و نباید در این زمینه تعارف کرد و باید دانشگاهی اسلامی و دینی داشته باشیم هر چند که بعد از انقلاب دانشگاه‌ها در شرایط به مراتب بهتری قرار گرفته‌اند.

دکتر ولایتی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به واسطه یک نیاز بزرگ در جهان اسلام به وجود آمد و نقش بسیار ارزشمندی هم در آموزش عالی کشور دارد که با بیش از یک میلیون و 400 هزار دانشجو توانسته نیاز مردم به آموزش عالی را تکمیل و تأمین کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تأکید بر این که جوانان سرمایه‌های مهم نظام هستند تصریح کرد: این دانشگاه باعث شد که نسل مؤمن و انقلابی کمتر برای تحصیل به خارج از کشور بروند بنابراین باید برای رشد و ارتقای آن تمام همت را به کار برد.

دکتر ولایتی در مورد نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت جوانان و دانشجویان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید دانشجویانی متخصص، متدین، احیاکننده ارزش‌های انقلاب و اسلام را تربیت کند و بی‌تردید کسی که اعتقادات مردم و ارزش‌های انقلاب را زیر سؤال می‌برد، جایی در دانشگاه آزاد نخواهد داشت و لذا در مورد مسائل اعتقادی و اسلامی با کسی تعارف نداریم و در این جهت گزینش و ارزشیابی در خط مقدم قرار دارند و در این زمینه باید اهتمام جدی داشت.

وی با تأکید بر اینکه آرزوی ما این است که دانشگاه آزاد به بالاترین جایگاه علمی، دینی و اسلامی برسد، افزود: مقابله با ترویج ارزش‌های ضداسلامی و انقلابی بسیار مهم است و امیدواریم روزی دانشگاه پرچم‌دار علم، عمل و ارزش‌های دینی، اسلامی و اعتقادی باشد.

دکتر ولایتی در ادامه سخنان خود به اهمیت قضاوت و داوری پرداخت و تصریح کرد: باید با عدالت رفتار شود، ضمن آن که موضوعات برای شما باید براساس مدارک و مستندات و نه قضاوت شخصی و احتمالی به اثبات برسد و بی‌تردید باید آبروی مؤمن حفظ شود؛ چراکه آبروی مؤمن از هر چیزی مقدس‌تر است و در این مورد گزینش نقش بسیار مهمی دارد.

انتهای پیام/4021/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته