دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1397 - 15:30
آنا گزارش می‌دهد؛

طراحی ایمپلنت اختصاصی برای هر انسان توسط دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی

محقق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی موفق به طراحی ایمپلنت دندانی با توجه به ابعاد استخوانی فرد شد.
کد خبر : 315567

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا، فاطمه مرادی، محقق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی موفق به طراحی ایمپلنت دندانی با توجه به ابعاد استخوانی فرد شد.

وی در ارتباط با این تحقیق، گفت: ایملنت‌های استاندارد دارای ابعاد خاصی هستند و قادر به تغییر آن نیستم ولی در این تحقیق تلاش شد ایملنتی مختص فرد و با ویژگی آناتومی و ابعاد فک فرد طراحی و تحلیل شود.

مرادی با بیان اینکه این تحقیق به نوعی بهینه‌سازی طراحی بخشی از ایمپلنت دندانی است، درباره مراحل انجام آن، ادامه داد: در این تحقیق ابتدا تصویر سی.تی.اسکن فک فرد را دریافت کرده و ابعاد استخوان فک را محاسبه کردیم و متناسب با آن ایمپلنتی با قطر و ارتفاع خاص مختص فک فرد طراحی و تحلیل کردیم، که برای تحلیل از تنش موثر و تنش برشی ایجاد شده در ایمپلنت استفاده شده است.

دانشجوی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح برتری این تحقیق نسبت به تحقیق‌های پیشین، بیان کرد: از مزایای این تحقیق، منحصر به فرد بودن ایمپلنت است، در واقع هر فرد می‌تواند ایمپلنت مختص خود را داشته باشد.

مرادی گفت: تحقیق درباره طراحی ایمپلنت با توجه به تعیین ابعاد استخوان در جای‌گذاری ایمپلنت‌های دندانی در قالب پایان‌نامه دانشجوی کارشناسی‌ارشد رشته مهندسی پزشکی بیومواد واحد علوم و تحقیقات به راهنمایی دکتر آصف‌نژاد، عضو هیأت علمی دانشکده علوم فناوری‌های پزشکی واحد علوم و تحقیقات انجام شده است.

محقق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در این تحقیق از نرم‌افزاهای متلب و کتیا و آباکوس استفاده شد، در پاسخ به این پرسش که آیا در تحقیق حاضر، اشکالات و محدودیت‌های تحقیقات پیشین رفع شده است، تصریح کرد: تلاش شده ایمپلنت طراحی شده کمترین تنش و کمترین میزان شکست را داشته باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب ها: خبرگزاری آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته