دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1397 - 10:31
عضو انجمن اقتصاددانان ایران در گفتگو با آنا:

FATF آغشته به مسائل سیاسی است

عضو انجمن اقتصاددانان ایران، عضویت در نهاد FATF را آغشته به مسائل سیاسی دانست و گفت: در این نهاد، حمایت از گروه‌های مقاومت مصداق فعالیت‌های تروریستی است.
کد خبر : 314406

عباس علوی‌راد در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با بیان اینکه FATF توسط هفت کشور صنعتی دهه‌ها قبل راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: نهاد بین‌المللی FATF قوانینی را برای عضویت کشورهای مختلف به وجود آورده است و بعد از برجام به ایران مهلت داده شد که در این نهاد عضو شود.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان اینکه مشکل اساسی در نگرش موافقان و مخالفان این قرارداد وجود دارد، افزود: کمک به جنبش‌های آزادی‌بخش فلسطین برای مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و کمک به گروه‌های مقاومت نظیر حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت یمن که یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی است، حمایت‌ از فعالیت تروریستی تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: پیوستن به FATF  آغشته به مسائل سیاسی بوده و فقط جنبه اقتصادی ندارد و باید به این موارد توجه بسیار جدی داشت.

علوی‌راد اضافه کرد: کارکرد FATF درباره موضوع مبارزه با پولشویی، مبارزه با تأمین مالی تروریسم و بحث شفافیت مالی بوده که در ظاهر خوب است؛ اما این نهاد بین‌المللی پیچیدگی‌های زیادی دارد.

انتهای پیام/4082/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
علی مطهری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
۰
در مجلس چیکار می کنن هیچی
هلدینگ شایسته