دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1397 - 16:09
رئیس دانشگاه علم و صنعت:

دانشگاه علم و صنعت بالاترین درصد اشتغال را در بین دانشگاه‌های کشور دارد

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: بالاترین درصد اشتغال در بین فارغ‌التحصیلان مربوط به دانشگاه علم و صنعت است؛ 80 درصد در دوره‌کارشناسی، 90 درصد در کارشناسی ارشد و 95 درصد از فارغ‌التحصیلان رشته‌های دکترای این دانشگاه مشغول به کار هستند.
کد خبر : 313209

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جبار علی ذاکری در مراسم استقبال نودانشجویان دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران یکی از دانشگاه‌های سطح یک کشور است که در رده‌بندی بین‌المللی جایگاه اول تا چهارم را کسب کرده است.

وی در ادامه افزود: دانشگاه علم و صنعت مأموریت‌گرا و مأموریت‌محور است. مأموریت‌های مختلفی به این دانشگاه داده‌شده که با همکاری جامعه اساتید و دانشجویان که بازوان اجرایی دانشگاه به‌حساب می‌آیند می‌تواند آن را محقق کند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه برخی از دانشکده‌های این دانشگاه رتبه دوم بین دانشگاه‌های کشور را دارند، افزود: این رتبه‌بندی در داخل کشور انجام می‌گیرد و عملکرد دانشکده‌ها ارتباط با صنعت، تحولات بین‌المللی، مقالات علمی چاپ شده، کتب فارسی و انگلیسی چاپ شده توسط دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در این ارزیابی تأثیرگذار است و همه این شاخص‌ها با دانشجویان رقم می‌خورد. ذاکری با اشاره به اینکه دانشجویان در رقابت سخت کنکور گلچین شده‌اند ادامه داد: دانشجویان راه‌یافته به این دانشگاه از هوش و آی‌کیو بالایی برخوردارند که توانسته‌اند در یکی از دانشگاه‌های طراز اول کشور راه پیدا کنند و شما به‌عنوان نودانشجویان باید جایگزین افرادی شوید که پیش از این برای این دانشگاه افتخارآفرینی کرده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: 160 مقاله در آی اس آی از دانشگاه علم و صنعت ثبت‌شده که نشان می‌دهد که این دانشگاه رشد بالایی در مقالات علمی و بین‌المللی داشته است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به حضور دانشجویان در محیط دانشگاه ادامه داد: شما قبلاً در دبیرستان بوده‌اید و در محیط کوچک با همکلاسی‌های خود رقابت می‌کردید اما ورود به دانشگاه علم و صنعت شما را به عرصه رقابت بین نخبگان علمی کشانده است و این مسئولیت سنگینی که باید با برنامه‌ریزی از این رقابت سربلند بیرون بیایید.

ذاکری با توصیه به دانشجویان گفت: محیط دانشگاهی عرصه فعالیت‌های مختلف است. محدودیتی در این میان وجود ندارد و همه دانشجویان می‌توانند با سلایق مختلف در گروه‌ها و انجمن‌های فعال دانشگاه عضو شوند. در واقع دانشگاه تمرین دموکراسی است و ما تلاش کرده‌ایم که فضای دانشگاه دوقطبی نباشد و در سقف‌ها و ستادها و معاونت‌های دانشگاهی به‌علاوه دانشکده‌ها اعتدال را پیش بگیریم و بستری مناسب برای دانشجویان به وجود آوریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از افتخارات این دانشگاه این است که اولین ماهواره کشور را اعضای علمی این دانشگاه به هوا پرتاب کردند، ادامه داد: پرتاب ماهواره توسط نخبگان این دانشگاه سبب شد که ماهواره‌های بعدی با دقت بالاتر ساخته و طراحی شوند و همه اینها مدیون فضای علمی مناسبی است که در این دانشگاه وجود دارد. در واقع آرامشی که در این دانشگاه داریم سبب شده که استعدادهای نهفته شکوفا شود و روزبه‌روز شاهد ارائه این استعدادها به مجامع علمی باشیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت به دانشجویان توصیه کرد: ارتباط با خانواده را در طول دانشگاه استمرار بخشید. سعی کنید پدر و مادرتان نزدیک‌ترین دوست شما باشند. فکر نکنید حالا که وارد دانشگاه شدید خودتان مسیر را مشخص می‌کنید. زیرا دراین مسیر به خانواده‌ها و حضورشان در طی این مسیر نیاز دارید.

ذاکری در ادامه اظهار کرد: دوره کارشناسی مهم‌ترین دوره برای کسب علم به حساب می‌آید و پازل اطلاعات علمی در این دوره کامل می‌شود. در واقع کارشناسی ارشد و دکترا مسیر علمی تکمیل می‌شود. تفاوت یک دانشگاه خوب و متوسط نیز در همین دوره مشخص می‌شود و می‌توان مشخص کرد چه دانشجویان می‌توانند به مراجع بالاتر راه پیدا کنند.

وی با اشاره به امتیازی که دانشگاه علم و صنعت نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارد، ادامه داد: این دانشگاه می‌تواند 30 درصد نخبگان علمی خود را برای دوره بعدی انتخاب کند و در واقع هر دانشجویی که معدل بالاتری داشته باشد می‌تواند بدون آزمون به دوره کارشناسی ارشد راه پیدا کند و این امتیازی است که در این دانشگاه داریم.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان بهتر است از دو سال اول وقت خود را صرف فراگیری علم کنند، ادامه داد: توصیه ما این است که در دو سال اول دانشجویان فعالیت جنبی کمتری داشته باشند اما در کنار تحصیل در دانشگاه مهارت‌هایی مانند فن بیان، ارائه گزارش و فعالیت در کارگاه‌ها را ادامه دهند و کمتر در مباحث سیاسی ورود پیدا کنند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه مهندسان این دانشگاه معروف به مهندسان آچار به دست هستند، ادامه داد: در هیچ دانشگاهی به مهارت‌های دانشجویان به اندازه این دانشگاه بها داده نمی‌شود و کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز این دانشگاه برای دانشجویان آماده شده است. شعار ما در دانشگاه این است که برنامه‌های کاربردی دانشگاه کارآفرین و نسل چهارم باشد. دانشجویان باید تلاش کنند علاوه بر اشتغال خودشان زمینه اشتغال برای سایرین را نیز فراهم کنند.

ذاکری با اشاره به اشتغال بالای فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، ادامه داد: بالاترین درصد اشتغال در بین تحصیل‌کردگان را دانشگاه علم و صنعت به خود اختصاص داده است. 80 درصد فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی، 90 درصد فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد، 95 درصد از فارغ‌التحصیلان رشته‌های دکترای این دانشگاه مشغول به کار هستند. از سوی دیگر تعداد قابل‌توجهی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های دیگر را نیز دانش‌آموختگان این دانشگاه تشکیل داده‌اند.

وی در پایان با تأکید بر ارتباط و هماهنگی دانشجویان با خانواده‌ها ادامه داد: دانشجویان تلاش کنند با برنامه‌ریزی‌های درست مشکلات که بر سر راه فعالیت علمی خود دارند را برطرف کنند و ادامه دهنده راه دانشجویان قبلی این دانشگاه باشند.

انتهای پیام/4060

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته