دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1397 - 00:05
یاران مهربان/ 6

«و من دوستت داشتم» روایت ندامت و سرگشتگی انسان

«و من دوستت داشتم» نوشته فردریک بکمن، رمانی کوتاه است که به ندامت و سرگشتگی انسان اشاره دارد.
کد خبر : 294786

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب خبرگزاری آنا، رمان «و من دوستت داشتم» نوشته فردریک بکمن ترجمه فرناز تیمورازف، روایت ندامت‌ها و سرگشتگی‌های انسان در طول زندگی است.


بکمن در این اثر با زبان طنز و سبک نگارش منحصر به فردش، تلخی و اندوه این پشیمانی را به شکل هنرمندانه‌ای به مخاطب انتقال می‌دهد.


این رمان روایتی است از زبان پدری در شب کریسمس در قالب نامه‌ای خطاب به پسرش؛ او که شخصیت سرشناسی است، در طی سال‌های زندگی‌اش تبدیل به فردی بی‌ملاحظه و خودخواه شده و اهمیتی به عزیزانش نمی‌دهد، ولی آشنایی او با دخترکی در بیمارستان که در آستانه مرگ قرار دارد مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد ...


فردریک بکمن در خصوص این رمان می‌گوید:


این داستان را در یک نصفه‌شب، چند روز قبل از کریسمس ۲۰۱۶ نوشتم. زن و بچه‌هایم چند قدم آن‌طرف‌تر خواب بودند. خیلی خسته بودم؛ سالی عحیب و طولانی داشتم و درباره انتخاب‌هایی که خانواده‌ها می‌کنند، خیلی فکر کرده بودم. هر روز، همه‌جا مجبوریم سرِ دوراهی تصمیم بگیریم. بازی می‌کنیم، خانه می‌مانیم؛ توی خانه می‌مانیم؛ عاشق می‌شویم و کنار یکدیگر به خواب می‌رویم. متوجه می‌شویم به کسی احتیاج داریم که گذر زمان را بهمان گوشزد کند. بنابراین سعی کردم در این‌باره داستانی بگویم ... .


گفتنی است، کتاب «و من دوستت داشتم» به همت انتشارات چترنگ در قالب ۶۴ صفحه و بهای ۱۲ هزار تومان منتشر شده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته