دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

رتبه اول کنکور ریاضی سال94: در هیچ کلاس فوق‌ برنامه‌ای شرکت نکردم

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۴، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام شد و از روز گذشته نیز رسانه‌ها اسامی نفرات برتر این آزمون را منتشر کرده‌اند. پژمان شهبازی،‌ رتبه اول کنکور سراسری در رشته ریاضی می‌گوید از طریق شنیدن نامش از رادیو فهمیده که رتبه اول رشته ریاضی است.
کد خبر : 29016

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری‌آنا،‌ روز گذشته بعد از نشست خبری معاون وزیر علوم، پژمان شهبازی دستجرده، دانش‌آموز اصفهانی، اسم خودش را به عنوان نفر اول کنکور سراسری 94 در گروه علوم ریاضی و فنی از رادیو می‌شنود. پژمان شهبازی متولد 1376 از یک خانواده معمولی با پدری کارمند و مادری خانه‌دار است که موفق به کسب رتبه اول کنکور سراسری در گروه ریاضی شده است.


رتبه اول کنکور سراسری 94 در گروه علوم ریاضی و فنی درباره برنامه‌ ریزی درسی‌اش گفت: بعد از پایان امتحانات نهایی سال سوم و با شروع تابستان، برنامه ریزی جدی برای کنکور را شروع کردم. در دوره تابستان روی دروس پایه وقت گذاشتم و سعی داشتم آن‌ها را تمام کنم.


شهبازی با اشاره به نحوه درس خواندنش برای کنکور سراسری افزود: در طول سال تحصیلی دروس پیش دانشگاهی و پایه دوم و سوم را با هم می‌خواندم، اما تمام تلاشم این بود که برنامه‌ ریزی‌های درسی خللی در امور دیگر زندگی‌ام ایجاد نکند و درکنار درس روند عادی را پیش گرفتم و تمام فعالیت‌های لازمی که در گذشته داشتم با توجه به برنامه درسی‌‌ام ادامه دادم و همچنین طوری زمان بندی‌ کردم تا به کارهای غیر درسی هم برسم.


نفر اول گروه ریاضی با تاکید بر اینکه از کلاس‌های فوق برنامه استفاده نکرده است، تاکید کرد: به جز مدرسه، برنامه درسی و آزمون‌های ماهانه از هیچ کلاس کنکور فوق‌العاده‌ای استفاده نکردم و با همان برنامه درسی که توسط مدرسه ریخته شده بود، پیش رفتم. بعد از کنکور، انتشار پاسخنامه و بررسی سوال‌ها فهمیدم که آزمون را خیلی خوب پشت سر گذاشته‌ام و حدس می‌زدم رتبه‌ام زیر 50 باشد اما هیچ وقت فکر نمی‌کردم نفر اول باشم.


وی درباره انتخاب رشته بیان کرد: هنوز تصمیم قطعی در مورد انتخاب رشته ندارم اما آن چیزی که مد نظر دارم رشته برق در یکی از دانشگاه‌های تهران یا اصفهان است که باید بررسی کنم تا تصمیم درست بگیرم.


رتبه یک گروه ریاضی با اشاره به اینکه می‌تواند دو رشته را هم‌زمان بخواند گفت: باید وارد دانشگاه شوم و بعد تصمیم بگیرم اما فکر می‌کنم توانایی این موضوع را دارم و اگر امکانش باشد دو رشته را هم‌زمان می‌خوانم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته