مخالفت مجلس با افزایش نرخ خدمات شهری و حمل و نقل عمومی/ جذب سرمایهگذار راه کار تامین منابع پایدار
به گزارش حوزه پارلمان خبرگزاری آنا قاسم میرزایی نیکو، در مورد نحوه تامین منابع پایداری شهرداری گفت: بخشهایی برای تامین منابع پایدار شهرداری دیده شده است به این صورت که ارزش افزوده را افزایش دادهاند، سهمی از جرایم رانندگی برای این بخش تخصیص یافته است، همچنین از بخش پسماند رقم قابلتوجهی در بودجه 97 به این بخش تزریق شد.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش نرخ خدمات به عنوان یکی از راههای تامین منابع پایدار شهرداری ادامه داد: مجلس در روند بررسی لایحه بودجه 97 درخواست کرد تا در حد ممکن از هر گونه افزایش نرخ ارائه خدمات به دلیل مشکلات معیشتی که مردم با آن مواجه هستند، جلوگیری شود.
وی در ارائه راهکار برای رفع دغدغه عمومی در جهت کاهش آلودگی هوا و ترافیک در پایتخت تصریح کرد: توجه ویژه به مترو یکی از بهترین اقدامات برای رفع آلودگی هوا و ترافیک به عنوان دو معضل مهم تهران است که هم شهرداری، هم دولت و هم شورای شهر باید به این سمت و سو بروند که با تامین اعتبارات لازم، افزایش خطوط و ایستگاههای مترو را در دستورکار خود قرار دهند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، در واکنش به اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه بسیاری از خطوط و واگنهای مترو به دلیل فرسودگی از کارایی لازم برخوردار نیستند، یادآور شد: با توجه به اینکه خطوط و واگنهای مترو به دلیل فرسودگی نیاز به جایگزینی دارند، شهرداری باید نوسازی خطوط ریلی و واگنهای مورد نیاز این بخش را در اولویت برنامههای خود در حوزه حمل و نقل شهری قرار دهد.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تاکید بر اینکه تعیین 4000هزار میلیارد اعتبارات در لایحه بودجه 97 برای نوسازی و توسعه خطوط حمل و نقل عمومی پاسخگوی نیاز این بخش نیست، تاکید کرد: هماکنون شهرداری باید به سمت سرمایهگذاری حرکت کند که تحقق این مهم نیز در گروی ثبات وضعیت اقتصادی کشور بوده تا در پی آن بتوان سرمایهگذاران داخلی و خارجی را برای مشارکت در حوزه شهری جذب کرد
انتهای پیام/