دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1396 - 13:37

حامیان فروش سلاح در آمریکا همچنان از جنایت حمایت می‌کنند

انجمن ملی سلاح آمریکا (NRA) اعلام کرد که از هیچ گونه ممنوعیتی علیه مالکیت سلاح حمایت نخواهد کرد.
کد خبر : 263665

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، انجمن ملی سلاح آمریکا (NRA) اعلام کرد که از هیچ گونه ممنوعیتی علیه مالکیت سلاح حمایت نخواهد کرد.


بحث مجدد درباره کنترل سلاح گرم در آمریکا بعد از آن داغ شده است که دو هفته قبل، یک مهاجم به دبیرستانی در فلوریدا حمله کرد و ۱۷ دانش آموز را کشت.


سخنگوی لابی پرنفوذ حامی سلاح در آمریکا، اعلام کرد که که انجمن ملی سلاح (NRA)، از هیچ ممنوعیتی حمایت نمی‌کند و علت کشتاری شبیه آنچه در دبیرستانی در فلوریدا رخ داد، اقدامات انجمن ملی سلاح آمریکا نیست. این سخنگو تشدید قوانین محلی در ارتباط با سلاح در فقدان واکنش سیاستمداران را اشتباه توصیف کرده است.


واکنش انجمن ملی سلاح آمریکا در مخالفت با پیشنهادهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای تشدید کنترل اسلحه مطرح شده است.


ترامپ در واکنش به کشتارها در آمریکا گفته بود که با مسلح کردن معلم‌ها می‌توان مانع کشتارهایی مانند واقعه فلوریدا شد.


با این حال رئیس جمهوری آمریکا پیشنهادهایی هم برای محدود کردن دسترسی به سلاح از جمله افزایش حداقل سن برای خرید انواع خاصی از سلاح از ۱۸ سال به ۲۱ سال را مطرح کرده است.


ترامپ همچنین پیشنهاد ممنوع کردن تغییر سلاح‌های نیمه خودکار به سلاح‌های خودکار و همچنین تقویت بررسی وضعیت شخصیت و زندگی متقاضیان خرید سلاح را مطرح کرده است.


از زمان حمله روز ۱۴ فوریه 2018 به دبیرستان «مارجری استونمن داگلاس» درجنوب ایالت فلوریدا، انجمن ملی سلاح آمریکا، هدف حملات کمپین‌های تشدید کنترل سلاح و سخت‌تر کردن قوانین خرید اسلحه بوده است.


با این حال مقامات فلوریدا بعد از این تیراندازی فاش کردند که یک افسر پلیس مسلح، برای حفاظت از مدرسه در هنگام تیراندازی در بیرون مدرسه حضور داشته و در ماجرا مداخله نکرده است.


دیروز (25 فوریه 2018) تعدادی از دانش آموزان این دبیرستان به همراهی والدینشان، برای نخستین بار به مدرسه بازگشتند و قرار است که روز چهارشنبه تمام دانش آموزان به‌طور تمام وقت به کلاس‌های خود بازگردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب