دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1396 - 13:25
نماینده پارلمان اندونزی امروز در نشست اضطراری کمیته فلسطین:

اقدامات خلاف قانون آمریکا باعث آشفتگی وضعیت قدس شده‌است

نماینده پارلمان اندونزی گفت: آمریکا اقداماتی خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل صورت می‌دهد و همین باعث آشفتگی وضعیت شهر قدس شده است .
کد خبر : 242822

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نورحیاتی علی آسقف نماینده پارلمان اندونزی در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی که صبح امروز (دوشنبه، 27 آذر ماه) در هتل اسپیناس برگزار شد، گفت: بعد از تصمیم آمریکا برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس وظیفه عمومی جهان ایجاب می‌کند به کمک فلسطین بشتابند.


نماینده پارلمان اندونزی در ادامه با تأکید بر اینکه در راستای حمایت از فلسطین باید گام‌های راسخ‌تری برداریم، عنوان کرد: آمریکا اقداماتی خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل صورت می‌دهد و همین باعث آشفتگی وضعیت شهر قدس شده است چرا که از اسرائیل خواسته تا نیروهای نظامی خود را از فلسطین اشغالی بیرون برده و به مرزهای تعیین شده در سال 1967 ببرد.


وی در ادامه با بیان اینکه تصمیم ترامپ برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از پیش از برگزاری انتخابات آمریکا گرفته شده بود، اظهار داشت: لبنان و سوریه نیز دچار وضعیت مشابهی هستند از این رو ما نگران جهان اسلام هستیم و حتی رویکرد اندونزی حمایت از ملت مسلمان روهینگیا نیز هست.


نمازینده پارلمان اندونزی در پایان گفت: ترامپ ادعای حمایت از ثبات منطقه را دارد در حالی که عامل ثبات زدای منطقه است که در این شرایط مجالس کشورهای اسلامی باید از یکدیگر حمایت کنند ضمن اینکه مفتخریم بگوییم اندونزی از ابتدای استقلال خود هیچ روابط دیپلماتیک با اسرائیل نداشته و همواره از فلسطین حمایت کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته