دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1396 - 11:23

آلمان درباره سفر به ترکیه هشدار داد

وزیر امور خارجه آلمان درباره سفر شهروندان این کشور به ترکیه هشدار داد و گفت در اوضاع کنونی نمی‌توان به هیچ شهروند آلمانی توصیه کرد که برای گذراندن تعطیلات به ترکیه سفر کنند.
کد خبر : 206402

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روزنامه الحیات چاپ لبنان، زیگمار گابریل به حملات لفظی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و دیگر مسئولان این کشور و در آخرین مورد، عمر چیلیک، وزیر امور اروپایی ترکیه که گابریل و سباستین کورتس، همتای اتریشی‌اش را به نژادپرستی متهم کرده بود، واکنش نشان داد.


گابریل که از رهبران حزب سوسیالیست آلمان است، در گفت‌وگو با روزنامه کثیرالانتشار بیلد با تاکید بر احتمال اخلال در روند سفر گردشگران آلمانی و بازداشت آن‌ها، به شهروندان این کشور توصیه کرد از سفر به ترکیه اجتناب کنند.


وی افزود: «اتهام وابستگی صاحب هتلی به جنبش فتح‌الله گولن، رهبر مخالفان ترکیه کافی است تا برای یک شهروند آلمانی در جریان سفرش به ترکیه دردسرساز شود.»


وزیر امور خارجه آلمان تصریح کرد: «خطر تعقیب و پیگرد یک گردشگر آلمانی در ترکیه منتفی نیست، زیرا از نظر دولت ترکیه هر فردی که به نوعی با مواضع اردوغان موافق نباشد، تروریست خوانده می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته