دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1396 - 14:24

کینه‌توزی از دوست سوءاستفاده‌گر در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت‌: کارشناسان این پلیس موفق به شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در شبکه های اجتماعی شدند.
کد خبر : 191627

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ ‌علی صالحی‌ با اعلام این خبر گفت: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر انتشار تصاویر شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی و تقاضای رسیدگی از پلیس فتا، موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: پس از بررسی‌های اولیه‌، کارشناسان توانستند هویت متهم را شناسایی و در ادامه با انجام ترفند‌های سایبری موفق به شناسایی آدرس آی پی وی شوند.
رئیس پلیس فتا غرب استان تهران افزود: در اقدام بعدی ماموران هویت واقعی و موقعیت مکانی وی را شناسایی و پس از اخذ مجوز قضایی لازم‌، نامبرده را به مرکز پلیس فتا دعوت و در خصوص شکایت شاکی از نامبرده تحقیق کردند. متهم ابتدا منکر کل قضیه شد ولی با ارائه مستندات و دلایل کافی از طرف کارشناسان پلیس فتا نسبت به بزه ارتکابی اعتراف و اظهار ندامت کرد.


وی افزود: متهم انگیزه‌اش را برای ارتکاب این جرم کینه‌ای قدیمی دانسته و عنوان کرده است که شاکی پرونده با سوءاستفاده از بیان رازهای زندگی من اقدام به ایجاد رابطه با همسرم کرده و باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای در زندگی شخصی و خانوادگی بنده شده است که همین امر منجر به جدایی بنده از همسرم شد.
سرهنگ صالحی با بیان اینکه مسائل خانوادگی افراد فقط باید در کانون خانواده برطرف شود و در صورت لزوم از مشاوره‌های خانواده استفاده کرد، گفت: از افشا کردن رازهای زندگی خود با افراد غیر از خانواده و غیرمتخصص در فضای مجازی خودداری کنید چرا که این امر بستر مناسبی را برای این‌گونه جرایم به وجود می آورد.


وی همچنین به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مزاحمتی علیه شهروندان انجام می‌دهند هشدار داد و افزود: طبق قانون جرایم رایانه‌ای با آنها برخورد خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته