دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1396 - 16:11
رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات خبر داد:

استمرار طرح 6 ساعت تدریس مدیران و معاونان مدارس

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات گفت: براساس تصمیم کمیته برنامه ریزی استان‌ها اجرای طرح 6 ساعت تدریس مدیران و معاونان مدارس همانند سال‌های قبل ادامه دارد.
کد خبر : 187456

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اسفندیار چهاربند با اشاره به موضوع 6 ساعت تدریس مدیران و معاونان مدارس، اظهار کرد: طی 4 سال اخیر شیوه نامه‌ای به استان‌ها، با هدف استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی موجود و سازماندهی سایر عوامل آموزشی، تحت عنوان سامان دهی نیروی انسانی و توسعه سنواتی ابلاغ شده است.


وی افزود: باید همواره تلاش کنیم نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی مدیریت شود تا از امکانات موجود، حداکثر بهره‌برداری حاصل شود.


چهاربند تفویض اختیار به استان‌ها برای استفاده از ظرفیت مدیران و معاونان در امر تدریس را یکی از راهکارهای ارائه شده دانست و تصریح کرد: با ارائه این راهکار، بخشی از نیاز نیروی انسانی تامین می‌شود، همچنین مهارت‌ها و شایستگی‌های آموزشی و تدریس مدیران و معاونان، تقویت و به روز می‌شود و علاوه بر آن، مدیران و معاونان با تعامل بهتر با معلمان به درک بهتری از شرایط کلاس درس و روش‌های نوین تدریس و فرآیند یادگیری – یاددهی بهره‌مند می‌شوند.


رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات، تدریس 6 ساعته مدیران و معاونان، در 4 سال اخیر را از اختیارات کمیته برنامهریزی استان عنوان و خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های جدید وزارت آموزش و پرورش و براساس بخشنامه تفویض اختیار امور مالی و سرمایه انسانی که اخیرا به استان‌ها ابلاغ شده است، مبنی بر تفویض اختیار به استان‌ها؛ در سال تحصیلی 97-96 در پیوست 2 آن موضوع 6 ساعت تدریس مدیران و معاونان همچون سال‌های قبل به استان‌ها تفویض شده است و طبق بند 6 بخشنامه، تصمیم گیری درخصوص تدریس مدیران و معاونان برعهده کمیته برنامه ریزی استان است.


وی افزود: استان‌ها حسب دستور کمیته برنامه ریزی خود که براساس وضعیت نیروی انسانی هر استان تصمیم گیری می‌کنند درخصوص ادامه یا توقف این رویه اقدام خواهند کرد.


چهاربند گفت: موضوع تدریس 6 ساعته مدیران و معاونان مانند سال‌های قبل اعمال می‌شود و هیچ گونه تغییری نکرده است؛ بنابراین استان‌ها براساس اقتضائات و شرایط نیروی انسانی هر منطقه تصمیم گیری می‌کنند.


رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات اظهارکرد: هر چند امتیاز مشخصی برای مدیران و معاونانی که تدریس می‌کنند در مقایسه با مدیران و معاونانی که تدریس نمی‌کنند تاکنون وجود نداشته، اما به منظور ایجاد انگیزه، طرحی را در دست بررسی داریم که براساس آن در موضوعاتی مانند رتبه بندی، ارزیابی عملکرد و سایر فعالیت‌ها، امتیازاتی برای مدیران و معاونان تدریس کننده درنظر گرفته شده است.


وی با اشاره به حجم بازنشستگی‌ها در سال‌های پیش رو، تصریح کرد: اجرای طرح تدریس اجباری مدیران و معاونان در مقطع ابتدایی از ضرورت بیشتری برخوردار است، زیرا تقلیل 4 ساعت موظفی آموزگاران دارای سابقه بالای 20 سال که تعدادقابل توجهی را شامل می‌شود و کمبود نیروی انسانی، اجرای این طرح را بیش از پیش ضروری ساخته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب