دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1396 - 16:21

جزئیات توافق ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه

بر  اساس جزئیاتی که وزارت امور خارجه روسیه از توافق انجام شده تحت عنوان سند ایجاد «مناطق کاهش تنش» بین ایران، روسیه و ترکیه در مذاکرات آستانه 4 منتشر کرده است، سه کشور  روز 4 می (14 اردیبهشت) به توافقی دست پیدا کردند که در سوریه به مدت  6 ماه 4 کاهش تنش پدید می‌آید.
کد خبر : 177427

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، بزرگ‌ترین منطقه کم‌تنش شامل استان ادلب و بخش‌های مجاور حما، حلب و استان لاذقیه است.


سه بخش دیگر در شمال استان حمص، منطقه شرقی غوطه که در شرق پایتخت دمشق قرار دارد و بخش عظیم مرز مشترک با اردن در جنوب سوریه هستند.


کشورهای تضمین‌کننده، نقشه مناطق کم تنش را در تاریخ 4 می (14 اردیبهشت) نهایی کردند و توافق در صورت موافقت ضامن‌ها می‌تواند به صورت اتوماتیک تمدید شود.


توافق پیش‌بینی کرده است که توقف درگیری بین نیروهای دولت سوریه و مخالفان در این مناطق شرایطی را برای دسترسی‌های بشردوستانه، کمک‌های پزشکی، بازگشت غیرنظامیان به خانه‌ها و ترمیم زیرساخت‌ها فراهم کند.


کشورهای تضمین کننده متعهد شده‌اند که همه اقدامات لازم برای ادامه جنگ علیه داعش،‌ النصره و دیگر گروه‌ها در داخل و خارج از مناطق کم‌تنش را انجام دهند.


به گزارش آنا، پیشتر، حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه از دستیابی به چنین توافقی خبر داده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته