دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1394 - 11:06

بیمه ایران سال گذشته دو میلیارد تومان خسارت درمان پرداخت

مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه ایران از بررسی ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان در سال جاری خبر داد.
کد خبر : 15249

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی بیمه ایران، بهروز ناظمی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش همچنان به این مجموعه بابت قرارداد بیمه تکمیلی طلایی فرهنگیان بدهی معوق دارد، افزود:‌ بیمه ایران برای ارائه خدمات درمانی به آموزش وپرورش مشکلی ندارد، اما شرط اصلی ما برای عقد قرارداد جدید تعیین تکلیف و بازپرداخت بدهی گذشته است.


وی با اشاره به اینکه اکثر مراکز درمانی و بیمارستانی درجه یک طرف قرارداد با بیمه ایران هستند، اظهار کرد: هم اکنون بیش از 5 میلیون نفر از خدمات درمان تکمیلی بیمه ایران استفاده می‌کنند و ما به طور متوسط روزانه یک هزار معرفی نامه بستری به مراکز درمانی صادر می‌کنیم.


مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه ایران اضافه کرد:‌ در حال حاضر بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیش از دو میلیون بیمه شده بزرگترین بیمه‌گزار طرف قرارداد بیمه‌های تکمیلی درمان با بیمه ایران است و از این طریق بیش از دو میلیون نفر خانواده شهدا و ایثارگران تحت پوشش خدمات درمان تکمیلی این مجموعه قرار دارند.


ناظمی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از دو هزار میلیارد تومان هزینه درمان بیمه‌گزاران خود در مراکز درمانی طرف قرارداد را پرداخت کرده‌ایم، تصریح کرد: برای بستری و درمان بیمه شدگان در مراکز درمانی به طور متوسط از چهار تا 300 میلیون تومان خسارت به مراجع درمانی و بیمارستان‌ها غرامت پرداخت شده‌است.


به گفته وی سهم بیمه ایران از بیمه‌های تکمیلی 53 درصد کل سهم بازار است و این مجموعه در بخش سلامت بیشترین همکاری را با مراکز درمانی و بیمارستانی داشته است.


به اعتقاد وی دست‌یابی به رضایتمندی بیمه‌گزاران در بخش درمان بسیار دشوارتر از سایر بخش‌هاست اما در این بخش نیز با همکاری مناسب مراکز درمانی بیشترین رضایتمندی را طبق آمار کسب کرده‌ایم.


ناظمی در رابطه با اقدمات بیمه ایران برای کاهش ضریب خسارت در این بخش نیز گفت:‌ برای کاهش ضریب خسارت در بیمه های تکمیلی مدیریت ریسک را به صورت جدی دنبال کرده و در دادن نرخ‌های فنی و کارشناسی آموزش‌های لازم به کارکنان و همکاران داده شده است تا از بروز خسارت‌های بی‌مورد جلوگیری شود.


به اعتقاد وی جلوگیری از پرداخت خسارت‌های غیر واقعی علاوه بر کاهش ضریب خسارت بیمه گر به سود بیمه‌گزار نیز خواهد شد و باعث کاهش حق بیمه می شود. در همین راستا و به خصوص در رسیدگی به هزینه‌های کلینیکی و پاراکلینیکی نظارت و کنترل‌ها را طبق آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی دنبال می‌کنیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته