پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه تهران- شمال به حدود ۷۲ درصد رسید
به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حملونقل کشور، سعید محمدزاده در خصوص اهمیت مبحث مدیریت در ابر پروژهها بیان کرد: در پروژههایی مانند آزادراه تهران-شمال رعایت شاخصهای مدیریت پروژه اعم از مدیریت یکپارچگی، مدیریت منابع، محدوده پروژه، مدیریت زمان، مدیریت ارتباطات، مدیریت ریسک، مدیریت محیط زیست و ایمنی در پروژه، از موضوعات بسیار مهم است.
معاون وزیر راه و شهرسازی برنامهریزی برای ابر پروژهها را وابسته به شاخصهای مطرح شده دانست و عنوان کرد: هر یک موارد مذکور در مدیریت پروژه به عنوان یک پایه مهم از پروژه تلقی میشود و پیوستگی آنها با یکدیگر و نظاممند بودن آن در ساختار پروژه میتواند ابرپروژه را در چارچوب اهداف و برنامههای زمانبندی شده پیش ببرد.
محمدزاده با تاکید بر زمان در ابر پروژهها عنوان کرد: در مدیریت ابر پروژهها باید تمام شاخصهای مطرح شده رعایت شود تا پروژه طبق زمانبندی با رعایت استانداردهای لازم از لحاظ کمی و کیفی مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
وی به عنوان نمونه از آزاد راه تهران- شمال نام برد و گفت: در این پروژه روزانه هزار تن سیمان مصرف میشود و تاکنون ۲۸ هزار تن میلگرد به کار گرفته شده است و با توجه به تاکید فراوان بر تسریع عملیات اجرایی حدود ۳ هزار و ۸۰ نفر در ۱۲۶ جبهه کاری در این آزادراه مشغول هستند و این حجم از کار نیازمند مدیریت قوی و توانمند است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مدیریت در پروژه را به ویژه در آزادراه تهران- شمال حایز اهمیت دانست و افزود: به طور میانگین در هر کیلومتر از این پروژه بیش از سه جبهه کاری فعال است و با توجه به حجم عملیات، تعداد ماشین آلات و نیازهای جبهههای کاری شرایط بسیار پیچیدهای حاکم است که تنها با مدیریت قوی قادر به پیشبرد آن هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی منطقه یک را در حال حاضر ۷۱/۸ درصد دانست و اظهار داشت: هماکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی در ۱۱۳ جبهه کاری در این ۳۲ کیلومتر فعال هستند و ۷۷۸ دستگاه ماشین آلات در این منطقه به کار گرفته شده است.
گفتنی است، پیشرفت فیزیکی قطعه یک به طور میانگین در طول ۱۸ سال گذشته ماهیانه حدود 0.17 درصد بوده که این رقم در حال حاضر به 2.9 درصد رسیده و تعداد ماشینآلات از ۱۰۵ دستگاه به ۷۷۸ دستگاه رسیده است. تعداد قالبهای لاینینگ نیز از ۳ دستگاه در دولت یازدهم به ۲۵ دستگاه ارتقا یافته است که این سازماندهی و تجهیزات برای اولین بار در تاریخ راهسازی صورت گرفته است.
انتهای پیام/