دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1395 - 11:49

توران میرهادی به جایگاه ابدی‌اش بدرقه شد + تصاویر

توران میرهادی با حضور اهالی فرهنگ و هنر از باغ هنرخانه هنرمندان ایران سمت آرامگاه ابدی بدرقه شد.
کد خبر : 133314

به گزارش گروه فرهنگی آنا مراسم خاکسپاری توران میرهادی، نویسنده و از بنیانگذاران شورای کتاب کودک با حضور جمع کثیری از اهالی فرهنگ و هنر صبح امروز، جمعه 21 آبان در باغ هنرخانه هنرمندان ایران برگزار شد.


توران میرهادی از جمله نویسندگان پیشکسوت حوزه کودک و نوجوان، متولد 1306 است که بیش از شصت سال در گستره آموزش و پرورش، فرهنگ کودکی و ادبیات کودکان کوشید و در این روند یکی از چهره‌های تاثیرگذار کنونی ایران یکی از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک بود و در دوره 1389 - 1391 عضو هیات مدیره این شورا بود.


از آثار او می‌توان به دو گفتار درباره کتابخانه‌های آموزشگاهی و نقش آن در ایجاد عادت به مطالعه، کتاب کار مربی کودک، برنامه کار سالانه مربی در مهد کودک و کودکستان، جستجو در راه‌ها و روش‌های تربیت، تعلیمات اجتماعی سوم دبستان، راهنمای تدریس کتاب تعلیمات اجتماعی سوم دبستان، دو گفتار (کتابخانه آموزشگاهی و نقش آن در ایجاد عادت به مطالعه)، آنکه رفت، آنکه آمد، اشاره کرد.


توران میرهادی در نگارش کتاب‌های تعلیمات اجتماعی، تاریخ، جغرافی و تعلیمات دینی چهارم دبستان، تعلیمات اجتماعی و دینی برای کلاس چهارم دبستان و گذری در ادبیات کودکان همکاری داشته است.


او کتاب‌ها و مقاله‌های زیر را نیز ترجمه کرده است:


«افسانه چینی برای کودکان»، «گنجشک کوچولو»، «رفتار والدین ما باید چگونه باشد»، «تفاهم بین‌المللی به وسیله کتاب‌های کودکان و نوجوانان»، «آنچه از کنگره آموختیم»، در باب افسانه‌ها و اسطوره‌ها برای کودکان و نوجوانان (با همکاری ثریا قزل ایاغ) و مقاله‌هایی در مجله «سپیده فردا»، «ماهنامه آموزش و پرورش»، نشریه‌ها و گزارش‌های شورای کتاب کودک به چاپ رسیده است.





انتهای پیام/

برچسب ها: نویسنده
ارسال نظر
هلدینگ شایسته