١٠ شرکت صاحب برند ساخت جایگاههای کوچک را آغاز میکنند
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، سید ناصر سجادی با بیان اینکه تاکنون ٤٠ تقاضا برای ساخت جایگاههای کوچک عرضه سوخت دریافت کردهایم، گفت: مجوز ساخت جایگاههای کوچک برای سه شرکت پترو آیریک، پتران و هوا یار گاز در سطح کشوری هفته گذشته صادر شد.
به گفته وی با برندسازی جایگاهها شاهد افزایش کمی و کیفی خدمات عمومی، کاهش تخلف جایگاهداران و بهبود نظام توزیع سوخت در کشور خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران با بیان اینکه شرکتهای صاحب برند باید توانایی مالی و مدیریتی مناسب، تجربه مرتبط و داشتن امکانات حمل و نقل برای دریافت مجوز را داشته باشند، افزود: شرکتهای برند پس از دریافت برند و آغاز به کار، مسئولیت کنترل کیفیت فرآورده و خدمات و ایمنی را بر عهده خواهند داشت.
وی ادامه داد: با توجه به وجود ٦ هزار جایگاه عرضه سوخت در کشور و حدود ١٢ هزار نیرو مشغول به کار در این واحدهای صنفی شرکت پخش با برندسازی به دنبال کاهش سهم مدیریتی خود در بحث تامین و توزیع فرآورده و افزایش کیفیت سطح خدمات عمومی در کشور است.
سجادی اعلام کرد: از این ٦ هزار جایگاه سوخت، حدود ٣٧٠٠ تا ٣٨٠٠ جایگاه عرضه بنزین و ٢٤٠٠ تا ٢٥٠٠ جایگاه مخصوص عرضه سی ان جی هستند که به عنوان بازوی شرکت ملی پخش در زمینه عرضه سوخت مورد نیاز کشور مشغول به کار هستند.
وی اظهار کرد: شرکت پخش فرآوردههای نفتی با برندسازی به جای ارتباط ، نظارت و کنترل بر این تعداد جایگاه با چند برند روبرو است که نظارت کلی کیفیتی و کمیتی را در جایگاهها انجام خواهد داد اما تصدیگری شرکت کاهش مییابد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران افزود: ٦ هزار جایگاه عرضه سوخت به عنوان همکار شرکت ملی پخش، روزانه بیش از ٧٠ میلیون لیتر بنزین و ٤٥ میلیون مترمکعب نفت گاز در سراسر کشور توزیع میکنند که گاهی اوقات تخلفاتی نیز در این جایگاهها صورت میگیرد که با بحث برندسازی قطعا نظارت بر عملکرد جایگاهها افزایش مییابد.
وی تاکید کرد: قیمت فرآوردههای سوخت براساس نرخ مصوب دیگر جایگاهها عرضه خواهد شد، البته این امکان وجود دارد که در آینده بنا بر خدماتی که عرضه میکنند، مشوقهایی برای آنها در نظر گرفته شود.
سجادی در پایان اعلام کرد: ما معتقدیم که وقتی برندها شکل گیرند عرضه خدمات بهبود مییابد و سرانجام این موضوع سبب دریافت خدمات بهتر به مردم میشود.
انتهای پیام/