مطالبه یک دانشجوی دکتری: امتیاز پژوهش و آموزش در آیین‌نامه دانشجوی نمونه افزایش یابد

مطالبه یک دانشجوی دکتری: امتیاز پژوهش و آموزش در آیین‌نامه دانشجوی نمونه افزایش یابد
یک دانشجوی دکتری آموزش زبان از دانشگاه علامه طباطبایی، با اشاره به معیار‌های نخبه‌گزینی، پیشنهاد کرد که برای ارتقاء سطح علمی جشنواره «دانشجوی نمونه»، امتیازات مربوط به مقوله‌های آموزشی و پژوهشی در آیین‌نامه افزایش یابد.

علی مومنی دانشجوی نمونه مقطع دکتری رشته آموزش زبان انگلیسی دانشگاه علامه طباطبایی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا، ضمن تشریح ملاک‌های انتخاب «دانشجوی نمونه»، خواستار اصلاحات ساختاری در شیوه نامه این جشنواره شد.

این دانشجوی دکتری اظهار کرد: مهمترین معیار برای دانشجویان نمونه، داشتن رزومه‌ای قوی در مقوله‌های مختلف از جمله آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، بین‌المللی و فناوری است.

 وی با تأکید بر اینکه راز موفقیت دانشجویان در این جشنواره، تلاش کافی و مستمر در تمام فیلد‌های علمی و پژوهشی است، توصیه کرد: دانشجویان نباید هیچ‌گاه از مسیر علمی خود ناامید شوند.

انتقاد به سمت‌گیری امتیازات

این دانشجوی برتر، اگرچه انتقاد خاصی از عملکرد فعلی آیین‌نامه نداشت، اما پیشنهاد داد که برای ارتقای کارکرد نخبگانی این جشنواره، شیوه نامه باید بیشتر به سمت مقوله‌ها و فیلد‌های آموزشی و پژوهشی سوق داده شود.

وی در تبیین دلیل این پیشنهاد، تصریح کرد: در حال حاضر آیین‌نامه موجود، تمام مقوله‌های فرهنگی، پژوهشی و بین‌المللی را پوشش می‌دهد، اما به نظر من اگر امتیازات در بخش آموزشی و پژوهشی افزایش پیدا کند، بهتر است؛ چرا که معیار‌های نخبه‌گزینی و برگزیدگی نخبگان بیشتر بر اساس همین ملاک‌های آموزشی و پژوهشی تعیین می‌شود.

این دانشجوی دکترا در پایان، به سایر دانشجویان توصیه کرد که حتماً در جشنواره نمونه ثبت‌نام کنند تا ضمن شناخته شدن در سطح کشوری، رزومه خود را بر اساس چهارچوب‌های استاندارد ملی تکمیل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا