دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1403 - 08:39
در شورای واقفین و خیّرین دانشگاه آزاد گیلان مطرح شد؛

ارتباط ضعیف فرهنگ و خیریه در آموزش عالی/ یک قطعه زمین به دانشگاه آزاد گیلان هدیه شد

ارتباط ضعیف فرهنگ و خیریه در آموزش عالی  یک قطعه زمین به دانشگاه آزاد گیلان هدیه شد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تأکید کرد: ارتباط میان فرهنگ و موضوع خیریه به‌خصوص در آموزش عالی بسیار ضعیف شده و در شرف قطع‌شدن است.
کد خبر : 937924

به گزارش خبرنگار آنا، شورای واقفین و خیّرین دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور رئیس دانشگاه، معاون اداره‌کل خیّرین دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این نشست با قدردانی از واقفان و خیّران گفت: وقف از سنت‌های زیبای اسلامی و تجلی احسان و نیکوکاری در سیره ائمه اطهار علیهم‌السلام محسوب می‌شود و با گسترش فرهنگ وقف در جامعه، بستر مناسبی برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی ایجاد می‌شود.

توسط یکی از خیّران عضو شورای واقفین و خیّرین دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، زمینی به مساحت ۲۵۰ متر مربع برای انجام امور خیر مربوط به دانشجویان دختر به این شورا اهدا شد

مجتبی ملکی چوبری اضافه کرد: قرآن کریم همواره مال و جان را باهم می‌سنجد: «أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم»، یعنی: «کسانی که مال و جان خود را در طبق اخلاص می‌گذارند و فدا می‌کنند از نیکوکاران هستند» و فرهنگ وقف در حمایت از کیان خانواده که سنگ بنای جامعه است و حفظ انسجام و یکپارچگی آن از طریق حمایت‌های مالی و تدارکاتی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه باید توجه به فرهنگ و استمرار فرهنگی ما در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ارتباط میان فرهنگ و مسئله خیریه به‌خصوص در آموزش عالی بسیار ضعیف شده و در شرف قطع شدن است و این امر موجب نقصان و خسرانی عظیم در امر آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود و باید با تلاش مضاعف مسئله فرهنگی و خیریه را به هم متصل کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تبیین کرد: این دانشگاه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و سلامت حرکت‌های خوبی انجام داده و با استعانت از طرح پویش کارکنان، اعضای هیئت علمی، برای هزینه‌های گزاف درمانی چند بیمار دچار بیماری صعب‌العلاج و دانشجویان بی‌بضاعت کمک‌های خوبی جمع‌آوری و به آنها اهدا شد.

ملکی چوبری یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در ایام مختلف تنها به مشکلات درون واحدی اکتفا نکرده و با به راه انداختن پویش‌های مختلف برای کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان در جای جای میهن اسلامی اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

به گزارش آنا، در ادامه احکام عضویت اعضای حقیقی و حقوقی شورای واقفین و خیّرین دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به آنان اهدا شد.

ارتباط ضعیف فرهنگ و خیریه در آموزش عالی

همچنین در این مراسم توسط یکی از خیّران عضو شورای واقفین و خیّرین دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، زمینی به مساحت ۲۵۰ متر مربع برای انجام امور خیر مربوط به دانشجویان دختر به این شورا اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب