دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1403 - 00:03
از سوی یک شرکت دانش‌بنیان؛

دستگاه مونتاژ «اس‌ام‌دی» بومی‌سازی شد + فیلم و عکس

دستگاه مونتاژ «اس‌ام‌دی» بومی‌سازی شد + فیلم و عکس
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به بومی‌سازی دستگاه مونتاژ «اس‌ام‌دی» (SMD) شده که ایران را از محصولات مشابه خارجی بی‌نیاز کرده است.
کد خبر : 937670

خبرگزاری آنا؛ متخصصان فنی یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی موفق شدند دستگاه مونتاژ SMD را بومی‌سازی کنند، این دستگاه قادر است با دقت بسیار زیادی قطعات را روی صفحه الکترونیکی نصب کند.

از برج‌های SMD در صنایع خودروسازی، صنایع الکترونیک، ساخت مانیتورها و ال.سی.دی استفاده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره جزئیات محصول خود به خبرنگار آنا گفت: دستگاه مونتاژ SMD با دقت یک‌هزارم میلی‌متر قطعات الکترونیکی که بسیار کوچک هستند، روی بردی مونتاژ می‌شود.

توحید شکارچی متذکر شد: با تولید این دستگاه نه‌تنها در ساخت آن خودکفا شدیم، بلکه قیمت تمام‌شده دستگاه مونتاژ SMD بسیار به‌صرفه‌تر از نمونه‌های خارجی است، به‌طوری که قیمت محصول بومی‌سازی شده نصف قیمت محصول مشابه خارجی است.

وی تبیین کرد: اینجا تلاش و خلّاقیت کنار هم آمیخته شده تا محصول فناوری جایگاه ویژه‌ای در کشور داشته باشد، برای خودکفایی نرم‌افزار دستگاه مونتاژ SMD را خودمان طراحی و برنامه‌نویسی کردیم که می‌تواند با سنسور زاویه محورهای دستگاه را کنترل کند.

66666666666666

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «نیکو صنعتگران توانمند» مستقر در دانشگاه آزاد خوی توضیح داد: درصورتی که مسئولان انرژی، دانش و ساخت مجموعه را در اختیارمان بگذارند.

شکارچی که فارغ‌التحصیل رشته ساخت و تولید از دانشگاه آزاد خوی است، اضافه کرد: با بومی‌شدن دستگاه مونتاژ SMD موفق شدیم در کنار کشورهایی مانند آلمان و آمریکا قرار بگیریم.

وی در بخش دیگری از گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا با بیان اینکه فعالیت‌هایی از کودکی در زمینه تحصیلاتم داشتم، ادامه داد: براین اساس در کارگاه تراشکاری برادرم کار می‌کردم و همین رشته را ادامه دادم و سال ۱۴۰۱ با راه‌اندازی شرکتدانش‌بنیان فعالیت‌هایمان را با دانشگاه به طور گسترده انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان متذکر شد: این شرکت در زمینه قطعه‌سازی فعالیت می‌کند، مانند قطعات کشاورزی، خودرو و ماشین‌آلات و ... و با سفارش قطعه از مشتریان و تحویل نقشه یا نمونه تولید شده اقدام به تولید سفارش می‌کنیم.

66666666666666

شکارچی با تأکید بر اینکه ساخت قطعات مختلف برای شرکت‌های متنوع هدف‌گذاری شده است، درباره کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای هم گفت: شرکت دانش‌بنیان به طور مؤثر در کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای نقش داشته و دانشگاه با قراردادن فضا و ماشین‌آلات در اختیار شرکت با ما همکاری می‌‌کند.

وی درباره اینکه محصول و نوع خدمت شرکت دانش‌بنیان شما چه نیازی از نیاز‌های مردم و کشور را برطرف می‌کند؟ چنین پاسخ داد: این شرکت با به‌کارگیری دانشجویان در طرح پویش برای طی دوره‌ای که از طرف دانشگاه معرفی شده‌اند، همکاری می‌‌کنند و برای کسب تجربه و آماده شدن در محیط کار با دستگاه‌های مختلف به صورت عملی کار انحام می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب