دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1403 - 08:59

زیست عفیفانه در فرآیند رشد و تربیت حاصل می‌شود

زیست عفیفانه در فرآیند رشد و تربیت حاصل می‌شود
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: زیست عفیفانه در فرآیند رشد و تربیت حاصل می‌شود و برای اینکه بتوانیم این نوع زیست را داشته باشیم باید سبک زندگی، اسلامی باشد.
کد خبر : 937058

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام علی اسماعیلی عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در کارگاه آموزشی با عنوان «زیست عفیفانه و تربیت نسل مهدوی» که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: زیست عفیفانه به این معنی است که هر فردی برای خود چارچوب رفتاری و نوعی سیستم خودکنترلی قائل باشد.

وی افزود: یک انسان سالم باید بتواند اهداف خود را به‌صورت هدفمند کنترل کند، این اهداف به‌گونه‌ای تنظیم شده که برای او منافعی را در پی داشته باشد و مضراتی را از زندگی او دفع کند، به‌نوعی شبیه همان رفتار تقوا محوری که در مضامین اسلامی به آن اشاره شده است.

عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت گفت: عفاف قدرت کنترل نفس، خودکنترلی و خود مدیریتی نسبت به خواهش‌ها و نفس‌هاست و دامنه وسیعی دارد؛ اما در حالت عمومی مسئله عفاف را بیشتر در برابر مسائل جنسیتی و جنسی به کار می‌بریم این در صورتی است که در اصل عفاف در کلیه شئون زندگی کاربرد دارد.

اسماعیلی عنوان کرد: زیست عفیفانه در فرآیند رشد و تربیت حاصل می‌شود، برای اینکه بتوانیم زیست عفیفانه داشته باشیم باید سبک زندگی، اسلامی باشد برای این باید باور‌ها و ارزش‌های بنیادی دینی در فرد نهادینه شود و به‌صورت الگو‌های رفتاری در تصمیمات مهم فردی و اجتماعی او انتقال یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب