دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1403 - 10:36
نگاه فناوری هفته؛

از فعالیت رسمی شبکه ملی زیست‌فناوری جلبک تا کمک فناوران به اهالی بهداشت

از فعالیت رسمی شبکه ملی زیست‌فناوری جلبک تا کمک فناوران به اهالی بهداشت
این گزارش خلاصه‌ای از رویدادها، موفقیت‌ها و دستاورد‌های علمی و فناوری پژوهشگران، محققان و دانشگاهیان در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی و اخبار تولیدی با محور علم و فناوری است.
کد خبر : 936767

خبرگزاری آنا؛ روز‌های جمعه هر هفته خلاصه‌ای از رویداد‌ها، موفقیت‌ها، برنامه‌ها و دستاورد‌های علمی و فناورانه دانشگاهیان، پژوهشگران، محققان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همراه با گفتگو با فناوران و محققان با محور علم و فناوری در طول هفته را با عنوان «نگاه فناوری هفته» در این گزارش می‌خوانید.

در این گزارش، گفتگو، رویداد، دستاورد‌های علمی و فناوری و موفقیت‌های مربوط به واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در طول هفته گذشته را خواهیم خواند. (گزارش کامل هر رویداد و خبر در لینک مربوط قابل مشاهده و مطالعه است)

به گزارش آنا، پس از گذرندن فرایند اداری و ارزیابی‌های متعدد توسط مرکز ملی سازمان تأیید صلاحیت ایران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه موفق به دریافت گواهی تخصصی‌ترین استاندارد بین‌المللی و ملی ۱۷۰۲۵ در زمینه مواد غذایی و کشاورزی شد و در مراسمی با حضور مسئولان این آزمایشگاه گشایش و آغاز به کار کرد.

افشین غنی زاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: گشایش این آزمایشگاه با ۴۷ اسکوپ کاری در زمینه مواد غذایی و کشاورزی حرکتی بسیار ارزشمند در غرب کشور بود که این دانشگاه به‌عنوان نخستین آزمایشگاه دانشگاهی موفق به کسب این گواهی و انجام وظیفه و فعالیت در زمینه استاندارد شد. امیدوارم مسئولان دانشگاهی با توجه به توانمندی‌های دانشگاه آزاد کرمانشاه در زمینه‌های بتن، نفت، پتروشیمی و سایر موارد نیز کمک حال دانشگاه تا دریافت گواهی‌های لازم باشند.

حدود ۵ ماه از مصوبه نهمین جلسه شورای راهبردی شبکه آموزش، پژوهش و فناوری علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد گذشته بود که صبح ۲۵ مهر ۱۴۰۳ مراسم گشایش شبکه ملی زیست فناوری جلبک دانشگاه آزاد اسلامی با حضور طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سیدحسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت برگزار شد. 

از فعالیت رسمی شبکه ملی زیست‌فناوری جلبک تا

سرای نوآوری جلبک برای دانشجویان اشتغال پایدار ایجاد می‌کند، به‌خصوص دانشجویان رشته‌های زیست‌شناسی گیاهی، حوزه شیلات و شیمی، بنابراین دانشجویانی که علاقه‌مند هستند می‌توانند دوره‌های مهارتی لازم را در سرای نوآوری جلبک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت طی کنند.(مشروح گزارش)

محمد بیدگلی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک که به‌تازگی موفق به تألیف کتاب «روانشناسی تبلیغات و رسانه» شده است در گفت‌وگو با آنا با تشریح جزئیاتی از مشخصات این کتاب اظهار کرد: تبلیغات به‌عنوان یکی از مؤثرترین وسایل ارتباطی در جوامع مدرن، همواره به‌عنوان عامل کلیدی در توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مطرح بوده است و روانشناسی رسانه شاخه‌ای جدید از علم روانشناسی است که بر نحوه تعامل انسان با رسانه‌ها و فناوری تمرکز دارد.(مشروح گفت‌وگو)

به گزارش خبرنگار آنا، ۸ هکتار از فضای سبز دانشگاه آزاد اسلامی هرند در طرحی خلاقانه به کشت درخت زیتون اختصاص یافت.

امین ایمانیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد هرند در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با بیان اینکه سرانه فضای سبز این واحد دانشگاهی ۲۰۰ مترمربع به ازای هر دانشجو است، اظهار کرد: درختان توت، زیتون، سرو و کاج فضای سبز واحد هرند را تشکیل می‌دهند و اغلب درختانی بوده که با شرایط اقلیم خشک منطقه سازگار و کم آب هستند.(مشروح گفت‌وگو)

«سیکل آبشاری» نوعی از فرآیند سردسازی است که کاربرد‌های صنعتی داشته و به محدوده گسترده‌تری از دما نیاز داد. این سیستم سرمایشی توسط یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی کرمان به مدیریت محمدمهدی کشتکار طراحی و تولید شده است. در این راستا برای اطلاع از چگونگی مراحل کار با کشتکار گفت‌وگو کرده‌ایم.(مشروح گفت‌وگو)

علی ابراهیمی مدیرعامل یک شرکت فناور مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر در گفت‌وگو با آنا با بیان از تجربه حضور در مرکز رشد این واحد دانشگاهی اظهار کرد: این شرکت در سومین نمایشگاه ملی نفت و گاز اصفهان با ارائه نوعی پمپ مورد نیاز صنایع نفت که با حداقل ارزبری و کاملاً مشابه با مدل خارجی طراحی و ساخته شده حضور فناورانه داشت.

ایده ایجاد مدارس سعادت سال ۱۳۹۹ توسط دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح و نام این مدارس سعادت نامگذاری شد و ابتدای کار، دوره دوم متوسطه رشته معارف اسلامی در مشهد مقدس به دلیل وجود مضجع شریف و منور رضوی فعالیت خود را آغاز کرد. یک سال بعد هم در مشهد دوره اول متوسطه (دخترانه) آغاز به کار کرد.

از فعالیت رسمی شبکه ملی زیست‌فناوری جلبک تا

مدارس سعادت به درخواست مسئولان و وجود زیرساخت‌های لازم به ترتیب در زابل، جیرفت، اقلید، یزد، تهران و ... راه‌اندازش شد و فعالیت خود را آغاز کرد به‌نحوی‌که اکنون ۱۲ مدرسه معارف اسلامی (سعادت) در کشور فعال هستند. دوازدهمین مدرسه سعادت به‌‌تازگی در زنجان گشایش یافت.

خبرنگار آنا به همین مناسبت با جعفر کبیری مسئول راه‌اندازی مدارس سعادت در دانشگاه آزاد اسلامی گفت‌وگو کرده و دلایل راه‌اندازی، اهداف، دستاوردها، رویکردها و اهداف مدارس را جویا شده است(مشروح گفت‌وگو)

امین بابازاده سنگر عضو هیئت علمی و رئیس سرای نوآوری اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه درباره فعالیت‌ها و مأموریت‌های این سرا به خبرنگار آنا گفت: دانشگاه با وجود نیرو‌های متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و توانمندی بالای آنان در حوزه اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک و ارتباط مناسب با صنعت در این حوزه توانست با برنامه‌ریزی انجام شده مجوز سرای نوآوری اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک را کسب کند.

رئیس سرای نوآوری اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک افزود: اکنون این سرا در مرحله ایجاد و تجهیز یک مجموعه بزرگ و جذب فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال و مذاکره برای راه‌اندازی مراکز تحقیق و توسعه است.(مشروح گفت‌وگو)

یک واحد فناور توانسته است با راه‌اندازی آزمایشگاه معتمد غذا و دارو باعث کاهش دغدغه واحد‌های تولیدی حوزه غذا و کشاورزی شود و به عنوان بازوی کمکی شبکه بهداشت با ارائه خدمات آزمایشگاهی به کاهش هزینه‌ها کمک کند.

اعظم اعرابی مدیر یک شرکت فناور مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در گفت‌وگو با آنا درباره چرایی و چگونگی راه‌اندازی آزمایشگاه کنترل کیفی واحد‌های صنفی و صنعتی حوزه غذا و کشاورزی در این دانشگاه (آزمایشگاه معتمد غذا و دارو) اظهار کرد: در جلسات کارآفرینی و تشکیل هسته‌های فناور، وجود خلأ آزمایشگاه کنترل کیفی معتبر در منطقه جنوب استان اصفهان برای کنترل و رصد محصولات غذایی و کشاورزی محسوس بود.(مشروح گفت‌وگو)

از فعالیت رسمی شبکه ملی زیست‌فناوری جلبک تا

محمدرضا ولیلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با تأکید بر اینکه تعداد ۱۵۰ کارخانه، شرکت و نهاد در اجرای طرح پویش با این دانشگاه طرف قرارداد هستند، گفت: به اذعان صاحبان صنایع، برگزاری رویداد صدرا و طرح اشتغال گام مهمی در تربیت نیروی انسانی ماهر و مورد نیاز صنعت است.

علی همتیان مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با آنا از موفقیت دانشجوی این واحد دانشگاهی در مسابقات قهرمانی تکاوران جهان خبر داد و اظهار کرد: فاطمه شمس دانشجوی رشته تربیت‌بدنی واحد شهرکرد توانست عنوان نخست بیست و نهمین دوره مسابقات قهرمانی مجازی در رشته تکاوری را به خود اختصاص دهد.

مسئولان در حاشیه نخستین نشست هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت و اداره‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد مصوب کردند که آزمایشگاه استاندارد مصالح ساختمانی در این دانشگاه راه‌اندازی شود.

همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش، دومین همایش ملی پژوهش‌های نوین در علوم ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد. همایش ملی پژوهش‌های نوین در علوم ورزشی با پذیرش و ارائه ۲۳۰ مقاله و سخنرانی متخصصان و محققان به کار خود پایان داد.

اهداف و مأموریت‌های سرای نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تشریح شد.

به گزارش خبرنگار آنا، محمد یوسفی رئیس سرای نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی اهداف و مأموریت‌های این سرا را تشریح کرد. این اهداف و مأموریت‌ها را در ویدئوی زیر ببینید و بشنوید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب