دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مراکز آموزش عالی از مهاجرت مناطق محروم به کلان‌شهر‌ها جلوگیری می‌کنند

مراکز آموزش عالی از مهاجرت مناطق محروم به کلان‌شهر‌ها جلوگیری می‌کنند
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل گفت: مراکز آموزش عالی امید را در دل مردم مناطق محروم زنده کرده و باعث ماندگاری و عدم مهاجرت آنان به کلان‌شهر‌ها می‌شوند.
کد خبر : 935878

به گزارش خبرنگار آنا، سعید مقدم‌بقا سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل در دیدار با محمدعلی کشاورز فرماندار شهرستان هیرمند با ارائه گزارشی از وضعیت پردیس هیرمند اظهار کرد: دانشگاه به‌عنوان مرجع تولید علم و تربیت نیروی متخصص نقش سازنده و مؤثری در توسعه مناطق کمتر برخوردار و محروم ایفا می‌کند.

وی به فلسفه وجودی پردیس‌های آموزشی در مناطق محروم اشاره و اضافه کرد: این مراکز آموزش عالی امید را در دل مردم این مناطق زنده و باعث ماندگاری آنان و عدم مهاجرت آنان به کلان‌شهر‌ها شد و همچنین مقدمات توسعه این مناطق را نیز فراهم می‌کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل آینده این پردیس‌ها را روشن ارزیابی کرد و افزود: چشم‌انداز پردیس‌های این واحد دانشگاهی در صورت حمایت دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها تبدیل شدن به مرکز دانشگاهی مستقل است.

مقدم‌بقا، ایجاد رشته‌های مهارت محور در پردیس‌ها را از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل برشمرد و بیان کرد: این واحد دانشگاهی به سمت مهارت‌آموزی به دانشجویان حرکت می‌کند به‌گونه‌ای که با امضای تفاهم‌نامه‌ای با اداره فنی و حرفه‌ای زابل هر دانشجویی پس از فراغت از تحصیل حداقل یک مهارت را در دانشگاه کسب خواهد کرد. 

پردیس هیرمند با ایجاد رشته‌های مهارتی به مرکز آموزشی مستقل تبدیل شود

فرماندار هیرمند نیز دانشگاه را محور توسعه دانست و گفت: پردیس دانشگاه آزاد اسلامی هیرمند به‌عنوان تنها مرکز آموزش عالی در این شهرستان به سمتی حرکت کند که با ایجاد رشته‌های متنوع مهارتی با بازار کار متناسب با نیاز‌های منطقه در آینده به مرکز آموزشی مستقل تبدیل شود.

محمدعلی کشاورز کیفیت آموزش و استانداردسازی فضای آموزشی را خواستار شد و مطرح کرد: همه ظرفیت‌های شهرستان برای تحقق این مهم در خدمت این پردیس دانشگاهی خواهد بود.

به گزارش آنا، در این جلسه مقرر شد یک ساختمان با امکانات مناسب آموزشی از طرف آموزش و پرورش، یک هکتار زمین از بخش خیرین در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب