دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1403 - 14:22
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد بوشهر:

شالوده حملات دشمن روی شناخت انسان‌ها قرار گرفته است/ دقت در جنگ ترکیبی و شناختی

شالوده حملات دشمن روی شناخت انسان‌ها قرار گرفته است  دقت در جنگ ترکیبی و شناختی
حجت‌الاسلام داستار گفت: جنگ ترکیبی و جنگ شناختی باید مورد دقت قرار گیرد؛ چراکه شالوده حملات دشمن در فضا‌های متعدد روی شناخت انسان‌ها قرار گرفته تا اعتقادات و افکار و در نتیجه شناخت انسان‌ها را از حقیقت دور کند.
کد خبر : 935695

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام مسعود داستار مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در دوره تخصصی توان‌افزایی استادان مشاور فرهنگی – تربیتی این دانشگاه اظهار کرد: جنگ ترکیبی و جنگ شناختی به‌عنوان یکی از آسیب‌های قابل توجه در عرصه مشاوره‌های فرهنگی - تربیتی باید مورد دقت قرار گیرد. شالوده حملات دشمنان در فضا‌های متعدد روی شناخت انسان‌ها قرار گرفته تا اعتقادات و افکار و در نتیجه شناخت انسان‌ها را از حقیقت دور کرده و سرابی نامطمئن را برای جوانان ترسیم کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر نیز با اشاره به اهداف دستورالعمل استاد مشاور فرهنگی تربیتی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ترویج نقش، جایگاه تربیتی و اخلاقی استادان و نهادینه‌سازی آن در دانشگاه، برجسته کردن نقش فرهنگی تربیتی و اجتماعی استادان افزون بر نقش آموزشی و پژوهشی، بهره‌گیری از تجربیات استادان در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، شاگردپروری و پرورش دانشجو، ارتقای تعهد مسئولانه در اعضای هیئت علمی نسبت به دانشجویان از اهداف دستورالعمل استاد مشاور فرهنگی تربیتی در دانشگاه آزاد اسلامی و ماهیت این جلسه است.

انسیه ماهینی با برشمردن وظایف استاد مشاور فرهنگی و افزود: همکاری با تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی در زمینه اجرای فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی از دیگر وظایف استاد مشاور فرهنگی بوده؛ ضمن اینکه شرکت در گردهمایی‌ها، کارگاه‌های توجیهی و آموزشی و ارائه گزارش عملکرد مربوط در پایان هر نیمسال تحصیلی به معاونت فرهنگی دانشجویی واحد دانشگاهی از دیگر وظایف تعریف شده برای استاد مشاور فرهنگی است.

وی با بیان اینکه در هر واحد دانشگاهی متناسب با رشته‌های موجود آموزشی یک استاد مشاور فرهنگی - تربیتی ویژه دانشجویان هر رشته به مدت یک سال تعیین می‌شود، عنوان کرد: فرهنگ، نقشی اساسی در مسائل مختلف و نیازمندی‌های انسان‌ها دارد و در واقع فرهنگ است که به علم و دانش جهت می‌دهد،استادان به‌ویژه استادان مشاور نقش محوری و کلیدی در این باره دارند.

به گزارش، این دوره آموزشی دارای شناسه تدریس بوده و در ۱۶ ساعت و در هشت جلسه به‌صورت حضوری و مجازی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب