دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1403 - 14:47
سرپرست دانشگاه آزاد خوزستان تأکید کرد؛

لزوم ارائه و کسب درآمد از طرح‌های اقتصادی دانش‌بنیان

لزوم ارائه و کسب درآمد از طرح‌های اقتصادی دانش‌بنیان
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تأکید کرد: واحد‌های دانشگاهی به منظور کسب درآمد در حد توان و امکانات، طرح‌های اقتصادی دانش‌بنیان متناسب با زیست بوم خود ارائه دهند.
کد خبر : 935217

به گزارش خبرنگار آنا، شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به منظور بررسی عملکرد واحد‌های دانشگاهی در زمینه پیش دفاع و اخذ پایان‌نامه و رساله از برنامه‌های علمی، انتخاب موضوعات پایان‌نامه و رساله از نظام موضوعات و توقفات ناشی از عدم تأیید پروپوزال پایان‌نامه یا رساله توسط استاد راهنما و مشاور در سامانه پژوهشیار برگزار شد. 

شهرام لک سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در این شورا که با حضور همه اعضا برگزار شد،  تمرکز دانشگاه در دوره مدیریتی جدید را بر تلاش برای برون رفت از وضع موجود از طریق سامان‌دهی هزینه‌ها دانست و کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای از محل فروش محصولات فناورانه و خدمات آزمایشگاهی و تبدیل به احسن املاک و مستغلات دانشگاه را دو اولویت اصلی در این دوره قلمداد کرد. 

 وی بیان کرد: با توجه به سازوکار دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی، آموزشی و پژوهشی انتظار می‌رود کسب درآمد در آن نه از طریق خرید و فروش در بازار بلکه بیشتر از طریق فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان باشد. 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تأکید کرد: همان طور که واحد‌های دانشگاهی استان خوزستان به عنوان یک مجموعه واحد در درآمد‌های دانشگاه سهیم هستند در کسب درآمد نیز باید خود را سهیم بدانند و در حد توان و امکانات خود طرح‌های اقتصادی دانش‌بنیان متناسب با زیست بوم خود ارائه دهند؛ حتی می‌توان در مورد برخی فعالیت‌های اقتصادی از واحد‌های دیگر نیز الگو گرفته و آن را بومی‌سازی کرد.

لک تلاش و داشتن پشتکار در هر حوزه دانشگاه را به طور حتم منجر به نتیجه و تغییر خواند و در این میان سه معیار کاهش زیان‌دهی، افزایش تعداد دانشجو و کاهش نارضایتی در سطح دانشگاه را برای سنجش فعالیت‌ها و نتایج آنها برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب