دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در آیین آغاز سال تحصیلی جدید؛

یونسیان: کارنامه مهارت دانشجویان صادر می شود/ سند مالکیت زمین های دماوند و پردیس به اسم دانشگاه ثبت شد

یونسیان: کارنامه مهارت دانشجویان صادر می شود  سند مالکیت زمین های دماوند و پردیس به اسم دانشگاه ثبت شد
رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: کارنامه مهارت را برای دانشجویان ظرف مدت یک تا دو سال آینده در دو بخش شخصیت کاری فرد و برگزاری رایگان دوره‌های مهارتی از سوی دانشگاه طراحی می‌کنیم.
کد خبر : 932880

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین آغاز سال تحصیلی جدید ظهر امروز (دوشنبه، ۲ مهر ۱۴۰۳) با حضور داود یونسیان رئیس دانشگاه علم و صنعت و حسین افشین معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، شریف اصفهانی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌‌ها و جمعی از استادان و اعضای هیئت علمی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

داود یونسیان رئیس دانشگاه علم و صنعت در این برنامه، اظهار کرد: طبق مذاکره امروز دانشگاه علم و صنعت با معاونت علمی قرار شد تا مرکز تحقیقات و نوآوری در حوزه سلامت و بهداشت راه اندازی شود که دکتر افشین حمایت خوبی را تقبل کردند.


یونسیان گفت: دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه امیر کبیر و دانشگاه شریف رقیب یکدیگر هستند، هیئت علمی های علم و صنعت و شریف تقریبا یکسان هستند اما هر دو حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر کمتر از دانشگاه امیرکبیر است.

وی افزود: دانشگاه علم و صنعت طی جند سال اخیر به دنبال همدلی و هم افزایی با سایر دانشگاه ها بوده است، جای افتخار دارد که در سال ۲۰۲۳ هر دو رقیب خود را پشت سر گذاشته است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: در مقالات یک درصد و تاپ نیازمند توجه ویژه هستیم که با رویکرد مقالات محور پیش خواهیم رفت. در مجلات ۱۰ درصد برتر جلوتر از مابقی دانشگاه ها هستیم و با سیری از تعداد مقالات به مقالات کیفی در حال تحول هستیم که جاب
ی خوشحالی دارد.

یونسیان اضافه کرد: ۱۰ نوع گرنت مرجعیت علمی، تعمیر و تجهیز، آزمایشگاه مرکزی، پسا دکتری، استادیاران جدید الاستخدام، محققان پر استناد و ... را طراحی کرده ایم و در حال اختصاص آنها به اعضای هیئت علمی هستیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت درباره ارتباط با صنعت گفت: ۳ ماموریت ویژه فراملی را در حوزه اقلیم (ریاست جمهوری)، انرژی (مپنا+ وزارت نفت) و سلامت (معاونت علمی) پیش برده ایم‌.

یونسیان اضافه کرد: در حوزه آموزش دو گرنت را در مقطع تحصیلات تکمیلی طراحی کرده ایم و کارنامه مهارت را برای دانشجویان ظرف مدت یک تا دو سال آینده در دو بخش شخصیت کاری فرد و برگزاری رایگان دوره های مهارتی از سوی دانشگاه طراحی می کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگی سامانه جامعی مانند نگارستان در حوزه های استادان، دانشجویان و کارکنان طراحی کرده ایم که همانند سامانه گلستان است و تنها تفاوت آن این است که این سامانه مربوط به امور فرهنگی خواهد بود.


یونسیان اضافه کرد: دانشگاه علم و صنعت سال ها برای بازپس گیری زمین های دماوند و پردیس با وزارت راه و شهرسازی چالش داشت، اما با حمایت های دکتر زلفی گل، (وزیر علوم دولت سیزدهم) سند مالکیت زمین ها به اسم دانشگاه ثبت شد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب