دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1403 - 14:10
غنی‌زاده:

اداره مدارس سما جزیره‌ای نیست/ ظرفیت‌های دانشگاهی در خدمت رشد دانش‌آموزان

اداره مدارس سما جزیره‌ای نیست  ظرفیت‌های دانشگاهی در خدمت رشد دانش‌آموزان
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مدارس سما جدای از دانشگاه نیستند، گفت: اکنون اداره مدارس جزیره‌ای نیست و دانشگاه از ظرفیت‌های خود برای توسعه و رشد آنها استفاده می‌کند.
کد خبر : 932321

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، افشین غنی‌زاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به همراه علی مهراس مهرابی معاون آموزشی و مهارتی، مرتضی کهراریان معاون پژوهش و فناوری، مجید فرهیان معاون امور مدارس استان کرمانشاه و جمعی ازهمراهان در جشن شکوفه‌ها و آغاز سال تحصیلی جدید مدارس سما با حضور ۸۰ دانش‌آموز کلاس اول و خانواده‌های آنان حضور یافت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل ارتقای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بهره‌مندی از وجود مدارس سما و کیفیت بالای این مدارس است، امیدوارم با تلاش دوستان و همکاران حوزه مدارس و ارتقای روزافزون کیفیت آموزشی و پرورشی در آن به خوبی پاسخگوی اعتماد والدین و فرزندانتان در مجموعه مدارس سما باشیم.

اداره مدارس سما در دانشگاه آزاد جزیره‌ای نیست/لزوم ارتقای روزافزون کیفیت آموزشی و پرورشی

غنی‌زاده اضافه کرد: رسالتی که دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت امور مدارس در پیش گرفته یک تغییر رویه مهم است و بنا داریم نقش دانشگاه و مدارس سما در پیشبرد اهداف متعالی فرهنگ جامعه بیشتر شود و دانش‌آموز با روحیه و نشاط و شادی، مهارت زندگی، ارتباط برقرار کردن موفق و نقش خود در جامعه را بهتر ایفا کند و فرزند صالحی برای کشور عزیز اسلامی پرورش دهیم.

وی تأکید کرد: باید در مدارس یک تغییر رویکرد مثبت داشته باشیم و کنار ادبیات و فرهنگ و آموزش‌های لازم دوران ابتدایی و دبیرستان نقش دانشگاه و معاونت مدارس سما در مهارت‌آموزی به فرزندان بسیار پررنگ‌تر شود.

حرکت از آموزش‌محوری به سمت مهارت‌محوری

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه تبیین کرد: به‌عبارتی باید کنار آموزش‌محوری به سمت مهارت‌محوری حرکت کنیم، امیدوارم به این مهم دست پیدا کنیم و با رویکردی که در معاونت سما وجود دارد این مهم انجام خواهد شد.

غنی‌زاده تشریح کرد: آموزش و پرورش فرزندان ما باید به‌گونه‌ای باشد که این فرزندان از کودکی شخصیت مثبت‌شان شکل گیرد و این نیازمند همکاری مسئولان در کنار والدین است، فرزندان ما آینده‌سازان فردای کشور هستند، بنابراین باید از مشاوران مدارس، دانش و تجربه معلمان مدارس سما به درستی استفاده کرد.

اداره مدارس سما در دانشگاه آزاد جزیره‌ای نیست/لزوم ارتقای روزافزون کیفیت آموزشی و پرورشی

وی با بیان اینکه مدارس سما جدای از دانشگاه آزاد اسلامی نیستند و همگی ما یک مجموعه هستیم، گفت: در حال حاضر اداره مدارس سما در دانشگاه آزاد اسلامی دیگر جزیره‌ای نیست و این دانشگاه از ظرفیت‌های خود برای توسعه و رشد مدارس استفاده می‌کند، از معاونت سما می‌خواهم روز به روز برای رشد و تعالی این مدارس و در کنار آن رشد علمی و مهارتی فرزندان تلاش کند.

اداره مدارس سما در دانشگاه آزاد جزیره‌ای نیست/لزوم ارتقای روزافزون کیفیت آموزشی و پرورشی

مدیر دبستان سمای پسران کرمانشاه هم درباره تعداد دانش‌آموزان این مدرسه و نحوه عملکرد سال جدید توضیح داد: دبستان پسرانه سمای کرمانشاه ۳۶۰ دانش‌آموز دارد که ۸۰ نفر پایه اول و ورودی جدید هستند و امروز با حضور والدین آنان جشن شکوفه‌ها برگزار و سال تحصیلی جدید رسماً آغاز شد.

اداره مدارس سما در دانشگاه آزاد جزیره‌ای نیست/لزوم ارتقای روزافزون کیفیت آموزشی و پرورشی

جعفر مطاعی متذکر شد: تمام تلاش ما در عملکرد جدید این است که از معلم‌محوری به سمت مربی‌محوری حرکت کنیم، یعنی معلمان ما در مباحث تربیتی و فنی ورود پیدا می‌کنند و دانش‌آموزانی با مهارت‌های ارزشی تحویل جامعه خواهیم داد.

به گزارش آنا، مدارس سمای کرمانشاه به تأیید اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از معتبرترین مدارس از مقطع دبستان تا متوسطه اول و دوم ویژه دختران و پسران به صورت پیوسته که از مقبولیت بسیاری بین خانواده‌های کرمانشاهی برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب