دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1403 - 10:33
امام جمعه دزفول تأکید کرد؛

اهمیت تکامل اخلاق انسانی در بهره‌برداری از علم

اهمیت تکامل اخلاق انسانی در بهره‌برداری از علم
حجت‌الاسلام بهرام‌پور گفت: در دنیای امروز که انسان به دستاورد‌های علمی مهمی مانند فناوری هسته‌ای دست یافته، باید سیرت انسان‌ها با تکامل اخلاقی به اوج برسد، درغیراینصورت، این علوم به ساخت بمب‌های اتمی و نابودی بشر منجر می‌شوند.
کد خبر : 932258

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مسعود بهرام‌پور امام جمعه دزفول در مراسم نماز وحدت که به همت بسیج اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و با حضور مسئولان شهرستانی در مسجد موعود این دانشگاه برگزار شد بر لزوم تکامل مکارم اخلاقی و رفتار انسانی در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی تأکید کرد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی بشر گفت: در دنیای امروز که انسان به دستاورد‌های علمی مهمی همچون فناوری هسته‌ای دست یافته، لازم است سیرت و عقاید انسان‌ها با تکامل اخلاقی به اوج برسد، درغیراینصورت، این علوم به جای استفاده در مقاصد انسان‌دوستانه، ممکن است به ساخت بمب‌های اتمی و نابودی بشر منجر شوند.

امام جمعه دزفول به خطرات استفاده نادرست از علم ژنتیک اشاره کرد و افزود: انسان می‌تواند از علم ژنتیک برای دستیابی به سلول‌های بنیادی بهره ببرد، اما اگر این علم بدون نیت و اخلاق صحیح استفاده شود، ممکن است برای خلق جنایتکارانی که تهدیدی برای بشریت هستند، به کار رود.

بهرام‌پور تأکید کرد: بعثت تمامی انبیاء در طول تاریخ به این دلیل بود که انسان‌ها از فرصت‌ها برای سعادت و نیکبختی خود بهره‌برداری کنند و این فرصت‌ها به تهدید تبدیل نشوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب