دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1403 - 16:25
رئیس دانشگاه آزاد قشم:

شیعه و اهل سنت برای تقویت وحدت اسلامی همفکری کنند

شیعه و اهل سنت برای تقویت وحدت اسلامی همفکری کنند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم گفت: برای تقویت وحدت اسلامی باید همه فرق شیعه و اهل سنت همفکری داشته باشند و با برنامه‌ریزی عوامل تقویت را شناسایی و موانع آن را بازشناسایی کنند.
کد خبر : 932196

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد حیدری‌نارمندی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در نشست علمی سبک زندگی وحدت‌آفرین در مسیر تمدن نوین اسلامی که با حضور جمعی از علمای اهل سنت و شیعه، چهره‌های دانشگاهی و حوزوی در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: مسلمانان اشتراکات زیادی ازجمله پیامبر اکرم (ص)، قرآن و قبله مشترک دارند و باید تأکید اساسی بر همین اشتراکات باشد، تأکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر تقویت و گسترش وحدت بوده است.

وی افزود: وحدت، اتحاد و یگانگی مردم قشم با وجود تفاوت‌های مذهبی در کشور مثال‌زدنی بوده که تلاش گروهی همه مسئولان و علمای شیعه و اهل سنت در این منطقه آن را محقق کرده است. دشمنان به دنبال تفرقه‌افکنی میان مذاهب اسلامی هستند؛ اما با وحدت می‌توان مانع تحقق این توطئه دشمنان شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم تأکید کرد: هفته وحدت فرصت مناسبی بوده که امت اسلامی درباره امر وحدت که یکی از مسائل مهم دین مبین اسلام و از تأکید‌های قرآن و پیامبر خدا (ص) و ائمه بزرگوار است، تفکر کنند.

حیدری‌نارمندی عنوان کرد: برای تقویت وحدت اسلامی باید همه فرق شیعه و اهل سنت هم‌فکری داشته باشند و با برنامه‌ریزی عوامل تقویت را شناسایی و موانع آن را بازشناسایی کنند.

شیعه و اهل سنت برای تقویت وحدت اسلامی همفکری کنند
مسیب داوری مشاور قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر تخصصی تقریب مذاهب نیز مطالبی درباره مهارت‌های تحمل عقیده مخالف و همچنین مهارت‌ها و تکنیک‌های گفتاری تقریب بیان کرد.

به گزارش آنا، در پایان نشست علمی از منادیان وحدت به همت دفتر تقریب مذاهب اسلامی این واحد دانشگاهی تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب