دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معتمدی در گفت‌وگو با آنا؛

درک نظام فکری نسل زد ارتباط سازنده استاد با دانشجو را شکل می‌دهد

درک نظام فکری نسل زد ارتباط سازنده استاد با دانشجو را شکل می‌دهد
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: تفاوت و تغییر نسلی امر طبیعی است و وظیفه معلمان و مربیان شناسایی مخاطبان خود، علایق و درک اندیشه نظام فکری آنهاست که اگر به این مسئله توجه نشود ارتباط سازنده بین آنها اتفاق نمی افتد.
کد خبر : 932139

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره روش درست برقراری ارتباط استادان با نسل زد اظهار کرد: اختلاف‌های نسلی به شکل طبیعی از ۱۰۰ سال گذشته همواره اتفاق افتاده است، منتهی این روند در سال‌های اخیر به علت گسترش ارتباطات و تنوع الگو‌های رفتاری افزایش یافته است. 

وی افزود: مثلا، در گذشته این طرز تفکر وجود داشت که تغییرات عمده در بین نسل‌ها هر ۳۰ سال اتفاق می‌افتاد، اما در حال حاضر ذوق و سلیقه نسل‌ها هر ۵ سال نهایت هر ۱۰ سال رخ می‌دهد. 

معتمدی تصریح کرد: تفاوت و تغییر نسلی امر طبیعی است و وظیفه معلمان و مربیان شناسایی مخاطبان خود، علایق و درک اندیشه نظام فکری آنهاست که اگر به این مسئله توجه نشود ارتباط سازنده بین آنها اتفاق نمی‌افتد. 

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: از نظرات استادان دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی که تجربه این کار را دارند در جلسات مختلف استفاده می‌کنیم تا ویژگی‌های شخصیتی دانشجویان را برای استادان جهت برقراری ارتباط و ارائه آموزش بهتر معرفی کنند. 

معتمدی در پاسخ به این سوال که چه میزان از کلید واژه‌های فناوری مانند هوش مصنوعی در آیین نامه ارتقای اساتید استفاده شده است؟، تاکید کرد: آیین نامه ارتقای اساتید در حال بررسی است و هنوز نهایی نشده است. به نظر می‌رسد اقدامات موثری در حال انجام است تا ارتقای استادان صرفا بر اساس مقاله نباشد. 

وی ادامه داد: هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های نوظهور از جمله مباحث جدیدی است که بین رشته ای‌ها را مطرح می‌کند تا استادان پس از آشنایی با این مسائل طرز استفاده درست را بیاموزند، این یک ضرورت بوده و در آیین نامه ارتقای اساتید قابل درج است. 

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی درباره آمار پذیرش نو دانشجویان گفت: برای سال تحصیلی جدید ۲۵۰۰ تا ۳ هزار دانشجوی ایرانی و ۵۰۰ نفر دانشجوی بین الملل پذیرش می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: عبدالله معتمدی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب