دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معتمدی: صدور روادید دانشگاهی برای اتباع خارجی باید تسهیل شود

توانمندی جذب دانشجویان خارجی در همه دانشگاه‌های ایران وجود دارد رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در تعاملات بین المللی دچار مشکل هستیم و ورود استادان خارجی با روادید گردشگری راحت‌تر از روادید دانشگاهی است.
کد خبر : 657696
عبدالله معتمدی



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، عبدالله معتمدی در نشست تخصصی دیپلماسی علم و فناوری؛ فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارها که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: اگر استادی را به ایران دعوت می کنیم وی با روادید توریستی راحت تر به ایران سفر می کند تا روادید دانشگاهی بنابراین وزارت امور خارجه باید در زمینه ارتباطات بین المللی دانشگاه ها تمهیدات مناسب به کار بگیرد.


وی افزود: توانمندی جذب دانشجویان خارجی در همه دانشگاه های ایران وجود دارد و گاهی نگاه ما به دانشجویان خارجی نگاه ارز و دلار و این موضوع نگران کننده است. در این زمینه کمتر به این موضوع که دانشجویان خارجی، سفیران علمی در کشورهای خودشان هستند، توجه می کنیم و وزارت علوم باید تمهیدات ویژه ای در نظر بگیرد.


رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه جذب دانشجویان خارجی نیازمند تسهیلات ویژه ای است، افزود: هم اکنون ویزای دانشجویان افغانستانی دانشگاه علامه طباطبایی دچار مشکل است و حدود ۲ تا ۳ ماه صدور روادید آنها طول کشیده است.


وی ادامه داد: دانشگاه علامه طباطبایی ظرفیت بالایی در کمک به وزارت امور خارجه دارد، دبیرخانه شبکه دانشگاهی، کرسی ارتباطات یونسکو و کرسی زبان فارسی در هفت کشور جهان از جمله ظرفیت های دانشگاه علامه طباطبایی در ارتباطات بین المللی است.


رئیس دانشگاه علامه طباطبایی همچنین گفت: ظرفیت این دانشگاه برای فعالیت های بین المللی فوق العاده بالا است و از هر حیث برای رونق دیپلماسی علمی آمادگی دارد.


انتهای پیام/۴۱۶۷/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته