دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ناصر امانی در جلسه شورای شهر اعلام کرد؛

تابلو ۳۰ میلیارد تومانی شهرداری به امانت رفت ولی برنگشت!

تابلو ۳۰ میلیارد تومانی شهرداری به امانت رفت ولی برنگشت!
عضو شورای شهر گفت: طی گزارشی از موزه امام علی تعداد ۳۰ عدد تابلوی ارزشمند هنری با صورت جلسه‌ای با عنوان برگزاری نمایشگاه به امانت رفت اما با اینکه این نمایشگاه برگزار نشده این تابلوها به موزه امام علی که وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است، برگشت داده نشده است.
کد خبر : 931722

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر امانی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه بر اساس قانون اختیارات شورا یکی از وظایف شورای شهر نظارت بر نحوه استفاده از اموال شهرداری و نظارت بر نحوه هزینه کرد است، گفت: گزارشی به بنده رسیده است که از موزه امام علی تعداد ۳۰ عدد تابلوی ارزشمند هنری با صورت جلسه‌ای با عنوان برگزاری نمایشگاه به امانت به مجموعه‌ای از خارج شهرداری تهران واگذار شده است و با اینکه این نمایشگاه برگزار نشده این تابلوها به موزه امام علی که وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است، برگشت داده نشده است.

وی با بیان اینکه مسئولین موزه تلاش بسیار داشتند که تابلوها برگردد؛ اما تماس تلفنی این عزیزان را هم ندادند، افزود: در تاریخ مردادماه سال ۱۴۰۳ در مورد کم و کیف این موضوع نامه‌ای به سازمان فرهنگی و هنری نامه زدم و پیگری‌ها نشان داد که تا این لحظه نه تنها گزارشی ندادند حتی پاسخ صریح و روشنی به نماینده کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران که پیگیر این موضوع نیز بودند، داده نشده است و ما نگران هستیم چرا که فقط ارزش یکی از این تابلوها،‌ حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده و ارزش معنوی آنها مهمتر است و به شهرداری تهران تذکر می دهم که این تابلوها به موزه امام علی برگردد.

عضو شورای شهر تهران همچنین در ادامه در مورد ساخت و ساز در بهشت زهرا (س) کنار قطعه ۵۳ اشاره کرد و گفت: سوله‌ای در حال احداث به طول ۴۰ متر و دهانه ۱۵ متر در دو طبقه در حال ساخت است که در حال دیوار چینی است و اینجا قبلا پارکینگ بوده و حالا جلوه بصری نامناسب ایجاد کرده و این ساخت و ساز موجب ناراحتی خانواده شهدا و شهروندان شده است.

امانی با بیان اینکه گویا چند ایستگاه صلواتی در این محدوده بوده و قرار است در این سوله تجمیع شوند، اظهار کرد: در سطح بهشت زهرا(س) از این اقدامات مردمی زیاد است و ممکن است آنها نیز درخواست سوله کنند و این درحالی است که براساس مصوبه هیات دولت هرگونه ساخت و ساز در قبور باید با مجوز بنیاد شهید باشد و اساسا فلسفه ساخت این سوله چه بود؟ و آیا مدیران ارشد کشور در جریان هستند؟ و درخواست توقف ساخت وساز تا بررسی‌های تخصصی را دارم  و اگر ساخت این سوله بدون رعایت مفاد قانونی بوده بایستی نسبت به برچیدن آن اقدام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب