دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1403 - 12:09
در پاسخ به آنا؛

کنعانی: با برخی کشورها مذاکرات جدیدی را در زمینه علمی آغاز کردیم+ فیلم

کنعانی: با برخی کشورها مذاکرات جدیدی را در زمینه علمی آغاز کردیم+ فیلم
کنعانی تصریح کرد: ما در خصوص افتتاح مراکز علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در کنار نهادهای داخلی ایران موفقیت خوبی داشتیم در برخی از کشورها مراکز فناوری ما تاسیس شده است و رایزنی‌هایی با دیگر کشورها در این خصوص وجود دارد.
کد خبر : 931007

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به خبرگزاری آنا در خصوص گسترش همکاری‌های وزارت امور خارجه با دیگر نهادها برای افزایش تعداد رایزنان علمی در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها گفت: همکاری‌های علمی، فناوری و دانشگاهی با کشورهای مختلف همواره یکی از اولویت‌های مهم دولت‌های جمهوری اسلامی ایران است. 

این دیپلمات ارشد اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی به عنوان تسهیل کننده همکاری‌ها در کنار وزارت علوم، وزارت بهداشت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همه تلاش‌های مکمل و هم افزای خود را در این زمینه انجام داده است.

وی افزود: در پاره ای از کشورها از نگاه مراکز و وزارتخانه های علمی ما نیازمند وجود رایزنان علمی برای تسهیل این گونه همکاری‌ها بوده است، وزارت امور خارجه در گفتگو و تبادل نظر با کشورهای هدف شرایط را فراهم کرده است و اکنون دربرخی از کشورها شاهد حضور رایزنان علمی هستیم.

کنعانی با اشاره به نقش وزارت امور خارجه به عنوان یک دستگاه تسهیل گر و مکمل خاطرنشان کرد: اگر اقتضا کند که رایزن و نماینده جدیدی در کشوری مستقر شود قطعا جمهوری اسلامی ایران در این زمینه عمل خواهد کرد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: همکاری‌های علمی و فناورانه در اولویت‌های دستگاه دیپلماسی تلقی میکنیم و آن را زمینه ساز گسترش همکاری‌های سازنده میان جمهوری اسلامی ایران و شرکای خود میدانیم.

کنعانی تصریح کرد: ما در این زمینه حتی در خصوص افتتاح مراکز علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در کنار نهادهای داخلی ایران موفقیت خوبی داشتیم در برخی از کشورها مراکز فناوری ما تاسیس شده است و رایزنی‌هایی با دیگر کشورها در این خصوص وجود دارد.

وی افزود: در خصوص حضور شرکت های دانش بنیان ما در مراکز نمایشگاهی و برگزاری نمایشگاه ویژه شرکت های دانش بنیان ما در برخی کشورها کمکهای قابل توجهی کردیم و توفیقات خوبی داشتیم، قرار دادهای خوبی امضا شده است

کنعانی گفت: دستگاه دیپلماسی متعهدانه خود را در کنار وزارت خانه های ذیربط حوزه علم و فناوری می‌داند و برای آن تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب