دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1403 - 11:10
پس از رد ادعای ارسال موشک توسط مقامات ایران و روسیه؛

زلنسکی: استفاده روسیه از موشک‌های ایران را تایید نمی‌کنم

زلنسکی: استفاده روسیه از موشک‌های ایران را تایید نمی‌کنم
رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی گفت که «تا این لحظه» هیچ مدرکی درباره استفاده روسیه از موشک‌های بالستیک ایران وجود ندارد.
کد خبر : 931431

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رئیس‌جمهور اوکراین هم به ادعا‌های متحدان غربی درباره استفاده روسیه از موشک‌های ایران واکنش نشان داد.

نخست‌وزیر اوکراین دنیس شمیگال روز گذشته گفته بود که کی‌یف هیچ اطلاعاتی در مورد انتقال این موشک‌ها و استفاده از آنها توسط نیرو‌های مسلح روسیه در اختیار ندارد.

وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن روز گذشته در جریان سفر به کی‌یف مدعی شد که روسیه در حال بمباران بی‌رحمانه شهر‌های اوکراین است و سلاح‌های بیشتری از ایران دریافت کرده است.

به گزارش وبگاه اوکراینی «کی‌یف ایندپندنت»، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که او هنوز نمی‌تواند استفاده روسیه از موشک‌های بالستیک ایران را تایید کند. پیش از این وزیر خارجه ایران سید عباس عراقچی اعلام کرد که ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است.

زلنسکی اعلام کرد که اطلاعاتی از طرف سازمان‌های جاسوسی غربی درباره انتقال موشک‌های ایران دریافت کرده، اما در حال حاضر من نمی‌توانم استفاده از موشک‌‍‌ها را تایید کنم.

رئیس‌جمهور اوکراین افزود که من وقتی می‌توانم تائید کنم که مدرکی داشته باشیم. همانطور که درباره کره شمالی ما مدرک داشتیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب