دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بحران در دنیای تکنولوژی بلاکچین با یک اتهام / ریزش قیمت تون‌کوین با دستگیری دورف

بحران در دنیای تکنولوژی بلاکچین با یک اتهام   ریزش قیمت تون‌کوین با دستگیری دورف
بنیانگذار تلگرام در فرانسه دستگیر شد و بنا به گزارش‌ها متهم به انجام تخلفات متعددی در حوزه کاربری این پیام رسان است. این خبر باعث استمرار در فروریختن قیمت تون کوین شد.
کد خبر : 929780

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا راشاتودی روز دوشنبه هفته گذشته با استناد به داده‌های صرافی ارز‌های دیجیتال بایننس گزارش داد، قیمت ارز دیجیتال تون کوین Toncoin پس از دستگیری پاول دوروف، بنیانگذار و مدیر عامل تلگرام، نزدیک به ۱۹ درصد کاهش یافته است.

بلاک چین شبکه باز تلگرام (TON) ابتدا در سال ۲۰۱۸ توسط دوروف و برادرش نیکولای معرفی شد. با این حال، در سال ۲۰۲۰ آنها مجبور شدند به دلیل اختلاف با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) این پروژه را رها کنند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به دلیل جمع آوری ۱.۷ میلیارد دلار از طریق عرضه اولیه کوین‌های مجازی شکایت کرده بود، از موسس تلگرام شکایت کرده و دعوی حقوقی را در پیش گرفته بود.



با این وجود، در سپتامبر سال گذشته، دوروف بلاکچین TON و ارز دیجیتال Toncoin را معرفی و عرضه کرد. وی در آن زمان گفت که این سکه به طور منظم توسط مشاغل و توسعه دهندگان در تلگرام استفاده خواهد شد. شایان ذکر است که در زمان دستگیری دوروف، یعنی ساعت ۳ عصر به وقت مسکو روز ۲۶ آگوست قیمت تون کوین در ارتفاع ۶.۷۹ دلار قرار داشت، اما تا پایان روز به قیمت ۵.۵ دلار سقوط کرد.  



شایان ذکر است با این اتفاق تون کوین از جمع ۱۰ رمز ارز برتر خارج شده و ارزش کل بازار آنت از ۱۷.۱ بیلیون دلار به ۱۴ بیلیون دلار سقوط کرد.   

انتهای پیام/

برچسب ها: بلاکچین رمز ارز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته