دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بررسی ظرفیت بازار رمزارز‌ها (۱۲)؛

واکنش منفی بازار رمزارزها به آتش‌افروزی‌ اسرائیل/ قیمت ارز دیجیتال تا کجا کاهش می‌یابد؟

واکنش منفی بازار رمزارزها به آتش‌افروزی‌ اسرائیل  قیمت ارز دیجیتال تا کجا کاهش می‌یابد؟
پژوهشگر حوزه بلاکچین درباره ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار کوین‌های مجازی گفت: بازار رمز‌ارزها نسبت به وقایع و بحران‌های سیاسی همواره واکنش منفی نشان می‌دهد و اکنون نیز از منظر سیاسی شرایط بسیار ملتهب است.
کد خبر : 926056

عباس آشتیانی درباره ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار کوین‌های مجازی درگفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: بازار رمز‌ارزها نسبت به وقایع و بحران‌های سیاسی همواره واکنش منفی نشان می‌دهد و اکنون نیز از منظر سیاسی شرایط بسیار ملتهب است.

پژوهشگر حوزه بلاکچین ادامه داد: از طرف دیگر دو اتفاق اقتصادی باعث ریزش در بازار سهام و رمزارز‌ها به صورت هم زمان شده است. یکی از این اتفاق‌ها افزایش نرخ بهره‌ای است که بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد؛ در نتیجه این اقدام میزان نقدینگی در سطح جامعه کاهش یافته و معمولا واکنش بازار‌های مالی به چنین وضعیتی منفی است.

کارشناس بازار رمزارز‌ها تصریح کرد: دوم اتفاق انتشار آمار گزارش‌های مالی ایالات متحده بود که از وجود رکودی در اقتصاد آمریکا در نتیجه بیکاری و کاهش قدرت خرید مردم خبر می‌داد. این اتفاق نیز موجب افزایش نگرانی‌ها در بازار‌های پرریسک مانند بازار‌های سرمایه ایالات متحده و همچنین بازار رمزارز‌ها در سراسر جهان شد.

سقوط وحشتناک در بازار‌های سرمایه‌ای جهان

این کارشناس ادامه داد: اگر دقت داشته باشیم، علاوه بر ریزش حدودا ۲۵ درصدی در بازار رمز ارزها، سهام شرکت‌ها در بازار‌های سرمایه‌ای جهانی نیز دچار ریزش بسیار وسیع و وحشتناکی شده اند؛ به طوری که سهام شرکت اینتل ۵۰ درصد، سهام شرکت اپل ۸ درصد کاهش قیمت داشته اند. این شرایط حتی موجب شد شرکت سرمایه گذاری ورکشایر بسیاری از سهام خود را به فروش برساند.

وی ادامه داد: تا زمانی که نرخ بهره در بازار‌های جهانی کاهش پیدا نکند این شرایط ریزشی همچنان پا برجا خواهد ماند. همچنین همان‌طور که گفته شد، تاکید می‌شود که بازار رمزارز‌ها علاوه بر عوامل اقتصادی به بحران‌های سیاسی نیز واکنش نشان می‌دهد. به همین جهت هم افزایی بالا گرفتن تنش‌های سیاسی در خاورمیانه و عوامل اقتصادی موجب ریزش شدید‌تر بازار رمزارز‌ها شد.

آشتیانی در مقایسه ریزش‌های اخیر با ریزش‌های بازار‌های سرمایه جهان در ابتدای جنگ جهانی دوم گفت: به هر حال در موقعیت فعلی فضای سیاسی جهان بسیار ملتهب است و این موضوع یکی از دلایل ریزش بازار رمزارز و سهام‌ها است.

قیمت بیت کوین تا کجا کاهش می‌یابد؟

این کارشناس تصریح کرد: از نظر اقتصادی دلیل بیشتری جزء موارد ذکر شده برای ریزش قیمت‌ها وجود ندارد، اما شرایط ملتهب فعلی در جهان به سوی درگیری‌های نظامی پیش برود که احتمال این اتفاق نیز زیاد است؛ بیتکوین می‌تواند تا ۴۵ هزار دلار و قیمت اتریوم نیز تا ۱۹۵۰ دلار کاهش یابد.

براساس این گزارش، طی دو روز گذشته بازار رمزارزها با ریزش سنگین قیمت ها مواجه شد به‌طوری‌که قیمت بیتکوین به مرز ۵۰ هزار دلار و اتریوم در کانال ۲۲۰۰ دلار قرار گرفت. همچنین ریزش گسترده قیمت ها در تمامی بازارهای جهانی سرمایه به خصوص اروپا و ایالات متحده مشاهده می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته