دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بررسی ظرفیت بازار رمزارز‌ها (۱۱)؛

دولت چهاردهم از اهمیت ارز‌های دیجیتال غفلت نکند

دولت چهاردهم از اهمیت ارز‌های دیجیتال غفلت نکند
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: دولت چهاردهم باید از اهمیت ارز‌های دیجیتال، ETF‌ ها و دیگر موارد مرتبط غفلت نکند. هرچقدر در این زمینه به خواب فرو برویم به همان اندازه متضرر خواهیم شد و فرصت‌های ناب اقتصادی را از دست خواهیم داد.
کد خبر : 923067

حسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اولویت‌های اقتصادی دولت چهاردهم گفت: در دولت چهاردهم باید به پدیده‌های جدید اقتصادی توجه ویژه شود؛ یکی از این پدیده‌ها مربوط به ارز‌های دیجیتال است. متأسفانه در زمینه ارز‌های دیجیتال با نوعی عقب‌افتادگی مواجه هستیم؛ در صورتی که فرصت‌های خوبی در کشور فراهم بوده ولی از این فرصت‌ها استفاده نکرده‌ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: دانش‌آموختگان خوب و نسل جوان مستعدی در کشور حضور دارند که اگر جدی گرفته می‌شدند امروز هم جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارز‌های دیجیتال، متاورس و هوش مصنوعی حرف برای گفتن داشت ولی به دلیل محدودیت‌های که در حوزه اینترنت، شبکه‌‎های اجتماعی و یا حتی تحریم‌ها به وجود آمدند چنین اتفاقی رخ نداد.

وی با بیان اینکه در دولت جدید باید به جای محدودیت، هدایت جوانان به این سمت و سو مدنظر و اولویت قرار گیرد، گفت: ارز‌های دیجیتال و متاورس و هوش مصنوعی و دیگر پدیده‌های نوین در عرصه اقتصاد نه تنها تهدید نیستند بلکه فرصت هم محسوب می‌شوند. ارز‌های دیجیتال دنیای جدیدی تلقی می‌شوند که ضمن تغییر و تحول در عرصه تبادلات مالی و اقتصادی، روند فناوری را به سمت و سویی دیگر سوق داده‌اند.

ارز‌های دیجیتال

حیدری بیان کرد: هرچقدر در حوزه ارز‌های دیجیتال، بلاک‌چین و متاورس و نیز هوش مصنوعی عقب‌افتادگی‌ها ادامه پیدا کند قطعاً بازنده خواهیم بود. اگر به اخبار انتخاباتی آمریکا دقت کرده باشید متوجه خواهید شد ترامپ در شعار‌های انتخاباتی خود بر توسعه و توجه بیشتر به ارز‌های دیجیتال تأکید داشته است. کشور‌ها متوجه شده‌اند که روند مالی دنیا تغییر کرده و لذا آنهایی هم که زمانی مخالف سرسخت ارز‌های دیجیتال بوده‌اند امروز به موافقان آن تبدیل شده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه نباید از ارز‌های دیجیتال فرار کرد و این یک واقعیت است و باید آن را پذیرفت، گفت: کارکرد ارز‌های دیجیتال بسیار متنوع است و تنها نمی‌توان آن را به استخراج محدود کرد بلکه باید گفت ایجاد قرارداد‌های هوشمند، فضای ذخیره‌سازی و حتی بی‌اثر ساختن تحریم‌ها از دیگر کارکرد‌های ارز‌های دیجیتال محسوب می‌شوند.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: دولت چهاردهم باید از اهمیت ارز‌های دیجیتال، ETF‌ها و دیگر موارد مرتبط غفلت نکند. هرچقدر در این زمینه به خواب فرو برویم به همان اندازه متضرر خواهیم شد و فرصت‌های ناب اقتصادی را از دست خواهیم داد. آقای پزشکیان وزرای اقتصادی خود را باید طوری چینش کند که واقعاً مفاهیم نوین اقتصادی آشنایی کامل داشته باشند و دارای برنامه هم باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته