دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1403 - 17:12
رئیس فدراسیون هندبال:

به جای نسل طلایی به دنبال زنجیره طلایی هستیم/ سرمربی خارجی به زودی معرفی می‌شود

به جای نسل طلایی به دنبال زنجیره طلایی هستیم  سرمربی خارجی به زودی معرفی می‌شود
رئیس فدراسیون هندبال گفت: هدف ما این است که تا پایان شهریور وعده خود را مبنی بر جذب و استفاده از سرمربی خارجی تیم ملی هندبال عملیاتی کنیم.
کد خبر : 929620

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا پاکدل درباره تیم ملی نوجوانان که خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کند، اظهار کرد: در حالی که تدارک خوبی برای مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا دیده بودیم و قصد داشتیم هم میزبان خوبی باشیم و هم از امتیاز این میزبانی برای موفقیت تیم ملی نوجوانان استفاده کنیم، اما این میزبانی را از شیراز گرفتند و تا حدودی با شرایط جدیدی مواجه شدیم، زیرا گروه‌بندی مسابقات نیز عوض شد و این امر در برنامه‌ریزی کادرفنی خلل ایجاد کرد البته قرعه‌کشی جدید تمام کشور‌ها را تحت تاثیر قرار داد.  

وی ادامه داد: ۱۶ اردوی تدارکاتی اعم از ۱۳ اردوی داخلی و ۳ اردوی برون مرزی روسیه، ترکیه و مجارستان را برای تیم ملی تدارک دیده شده که در اردوی مجارستان ۳ تیم باکیفیت اروپایی حضور داشتند و به گفته مربیان اردوی بسیار خوبی بود. در نظر داشتیم اردوی تدارکاتی با یکی از کشور‌های عربی نیز تدارک ببینیم که سرمربی تیم ملی نوجوانان اعتقاد بر برگزاری دو یا سه دیدار دوستانه داخلی داشت. در مجموع هر آن چیزی که کادرفنی نیاز داشت، اجابت شد. همچنین کادرفنی تیم ملی هندبال نوجوانان کادر کاملی است و عابدین‌زاده به عنوان بدنساز و محمد عبدالله مربی دروازه‌بانان مصری نیز به تیم اضافه شدند. تیم هم به هر شکل به اردن می‌رود هر چند رقیبان سخت، مطرح و آماده‌ای در اردن داریم. امیدواریم سهیمه جهانی بگیریم تا نتیجه زحماتی که برای این تیم کشیده شده، جبران شود.  

از واژه نسل طلایی عبور و به دنبال زنجیره طلایی هستیم

رئیس فدراسیون هندبال درخصوص ساختن نسل آینده هندبال تاکید کرد: از چند سال قبل در نقطه به نقطه کشور و در پایگاه‌های ملی روی این رده سنی کار شد و شاید بتوان گفت این رده سنی دسترنج کل خانواده هندبال باشد که برای این نسل زحمت کشیدند. ما در فدراسیون هندبال یک عقیده براساس نگاه طولانی مدت داریم و آن هم این است که باید از واژه «نسل طلایی» عبور و به «زنجیره طلایی» برسیم. در سال‌هایی هندبال ما از بی‌ثباتی مدیریتی بخاطر نگاه کوتاه‌مدت و مقطعی سرپرست یا رئیس فدراسیون ضربه خورد بنابراین عزم راسخ داریم در هندبال «زنجیره طلایی» ایجاد کنیم به گونه‌ای که پشت این تیم رده ۸۶ تیم ملی نونهالان را داریم که تیم بسیار خوبی است. حتی در رده سنی نوجوانان به غیر از این بازیکنان ملی‌پوش بازیکنان بسیار خوبی داریم که حتی کادرفنی برای انتخاب بازیکنان دچار مشکل شدند. تلاش خواهیم کرد در آینده هندبال ایران را غنی از بازیکنان کنیم و حتی از لحاظ برخورداری از مربی نیز غنی باشیم.

به آینده هندبال ساحلی امیدوارم

پاکدل در خصوص برگزاری نخستین دوره لیگ برتر هندبال ساحلی نیز گفت: از روز اول در زمینه هندبال ساحلی یک نگاه راهبردی داشتیم. به دلیل ظرفیت‌های خوبی که در این رشته در کشورمان داریم مانند برخورداری از کمربند ساحلی در شمال و جنوب کشورمان و همچنین نیروی انسانی خوبی که در این حوزه داریم، برنامه‌ریزی خاصی برای این رشته داشتیم طوری که طی این برنامه‌ریزی تیم‌های نوجوانان و بزرگسالان جهانی شدند و در رده نوجوانان برنز جهانی را کسب کردیم. همچنین بزرگترین مربی هندبال ساحلی را استخدام و از دانش وی استفاده کردیم. با رویکردی که روی هندبال ساحلی وجود دارد و این رشته ممکن است در المپیک بعدی حضور داشته باشد کما اینکه در المپیک پاریس نیز بصورت آزمایشی برگزار شد، یکی از برنامه‌های ما برگزاری لیگ هندبال ساحلی بود و در ماه گذشته دور مقدماتی آن با حضور ۹ تیم با کمک انجمن هندبال ساحلی و کمیته مسابقات شروع شد و دور نهایی آن در چند روز آینده در اصفهان پیگیری می‌شود. امیدواریم این لیگ با حضور اسپانسر‌های قوی لیگ مستقل شود و در طول سال مانند هندبال سالنی برگزار شود. البته کار سختی است ولی شدنی است تا ان‌شاءالله خروجی لیگ برتر هندبال ساحلی به تیم ملی ساحلی بزرگسالان کمک کند.

نوری خرداد امسال از ادامه همکاری با کمیته مسابقات کناره‌گیری کرد

رئیس فدراسیون هندبال کشورمان درخصوص تغییری که اخیرا در ریاست کمیته مسابقات فدراسیون هندبال صورت گرفت عنوان کرد: خانم نوری قبل از اختتامیه لیگ برتر فصل قبل (۱۴۰۲) که خرداد ماه امسال برگزار شد به ما اطلاع دادند که تا پایان لیگ برتر کنار ما هستند و بعد از آن بخاطر مشغله کاری دیگر نمی‌توانند به عنوان مسئول کمیته مسابقات فدراسیون هندبال کنار ما باشند. به همین دلیل تا پایان لیگ برتر هندبال (اوایل خرداد) درخدمت سرکار خانم نوری بودیم. بعد از آن سرکار خانم نوری از ما جدا شدند و، چون نیاز داشتیم به فردی که بتواند کار را در کمیته مسابقات ما به نحو مطلوب جلو ببرد، از آقای مهدی ترابی که هم دبیر این کمیته بودند و هم در مقطعی سرپرست کمیته مسابقات استفاده کردیم و نهایتا پس از اینکه در این چند ماه همراه با نظارت برعملکرد آقای ترابی، گزینه‌های مختلف دیگر را نیز مورد بررسی قرار دادیم، به این جمع‌بندی رسیدیم که خود آقای ترابی را که سابقه بسیار خوبی در این مجموعه دارد را به عنوان رییس جدید این کمیته منصوب کنیم. انصافا خانم نوری هم زحمات قابل تقدیری در کمیته مسابقات ما در دوره‌ای که مسئولیت داشتند انجام دادند که جا دارد قدردان زحمات وی نیز باشیم. امیدوارم کمیته مسابقات ما با مدیریت آقای ترابی مسیر رو به رشد خود را ادامه دهد.

آموزش یکی از نقاط قوت هندبال است

وی درباره انتصاب محسن طاهری نیز گقفت: محسن طاهری سابقه خوبی در هندبال دارند. در کارنامه وی کاپیتان تیم‌های ملی هندبال، مربی تیم‌های ملی و البته مدیرعامل باشگاه سپاهان به چشم می‌خورد و اخیرا هم در دوره آموزشی پیشرفته در عربستان حضور داشت. به دلیل اینکه جناب آقای ناصر سلیمی هم که چند ماه ریاست کمیته آموزش را بر عهده داشتند، در کشور آذربایجان مشغول کار مربیگری هستند، به این نتیجه رسیدیم که مسئولیت کمیته آموزش را به محسن طاهری واگذار کنیم و امیدوارم وی بتواند با توجه به برنامه خوبی هم که در این حوزه ارائه کرده است، مسیر خوبی که در زمینه آموزش که یکی از نقاط قوت فدراسیون هست، طی شده، ادامه دهد.

با نصب کفپوش استاندارد دغدغه ملی‌پوشان رفع شد

رییس فدراسیون هندبال در ادامه بیان داشت: یکی از نیاز‌هایی که هر رشته ورزشی دارد و جزو لاینفک هر رشته ورزشی است موضوع زیرساخت و سخت افزار است. کفپوش استاندارد رشته هندبال کفپوش گرفلور است که در مسابقات آسیایی و جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد در سنوات گذشته بازیکنان ملی این درخواست را داشتند که این یکسان‌سازی انجام شود و البته در بحث پیشگیری از آسیب‌دیدگی نیز بسیار مهم است. به هر حال این موضوع را پیگیری کردیم و خوشبختانه پس از سال‌ها این کفپوش در تالار هندبال فدراسیون نصب شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا یکی از دغدغه‌های ملی‌پوشان برطرف شود.

به زودی سرمربی خارجی هندبال معرفی می‌شود

پاکدل در ادامه صحبت‌های خود اشاره‌ای به موضوع به کارگیری سرمربی خارجی برای تیم ملی هندبال بزرگسالان هم گفت: در بحث مربوط به استخدام و به کارگیری سرمربی خارجی باید بگویم که ما قطعا طبق وعده‌ای که به علاقه‌مندان و خانواده هندبال ایران دادیم گزینه سرمربی خارجی را خواهیم داشت و مطمئنا به وعده‌ای که در این خصوص دادیم، عمل می‌کنیم. هدف ما این است که تا پایان شهریور وعده خود را مبنی بر جذب و استفاده از سرمربی خارجی تیم ملی هندبال عملیاتی کنیم. ما دقیقا مثل کاری که در بخش بانوان انجام دادیم، قرار است جلسه کمیته فنی مردان را نیز فردا، سه‌شنبه ۶ شهریور، تشکیل دهیم. ما در این کمیته فنی ضمن اینکه نتایج و عملکرد تیم‌های ملی خود را در رده‌های سنی مختلف قرار است به صورت جامع و کامل تحلیل و بررسی کنیم، قطعا در مورد جذب سرمربی خارجی نظرات کارشناسی اعضای کمیته فنی مردان را نیز می‌شنویم. مطمئنا در این کمیته تمامی نقاط ضعف و قوت تیم‌های بررسی و آنالیز می‌شود تا به جمع‌بندی درستی رسیده و نهایتا بتوانیم مشکلات و نقاط ضعف را برطرف کرده و نقاط قوت خود را تقویت کنیم. مطمئنا در این کمیته اعضای محترم کادر‌های فنی باید حضور پیدا کرده و پاسخگوی عملکرد خود در این جلسات باشند. نگاه ما این است که با استفاده از شاخص‌های فنی مد نظر اعضای کمیته فنی، بهترین و شاخص‌ترین گزینه خارجی را برای تیم بزرگسالان خود جذب کنیم. نهایتا نگاه ما نیز درخصوص جذب مربی خارجی نگاه میان مدت و بلند مدت برای تقویت جایگاه هندبال ایران و شکوفایی این رشته در قاره آسیا و عرصه‌های مختلف بین‌المللی است.

تلاش می‌کنیم اهداف خود را طبق برنامه تعریف شده جلو ببریم

رئیس فدراسیون هندبال در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم کار‌ها را طبق برنامه‌ریزی که از ابتدای سال داشتیم با قدرت پیش ببریم. اما یکسری کار‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم مثل همین میزبانی رقابت‌های آسیایی نوجوانان از دستمان خارج بود و مجبور بودیم دستورات کنفدراسیون آسیا را پیش ببریم. انصافا از هیات هندبال فارس گرفته تا عزیزان مسئول در اداره کل ورزش و جوانان، استانداری، فرمانداری، شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی و از همه مهمتر آقای طهرانچی که انصافا دراین مدت خیلی زحمت حمایت از ما و هیات هندبال استان فارس بابت را بابت پشتیبانی از تجهیز و تکمیل سالن محل برگزاری مسابقات را کشیدند. همینطور باید تشکر ویژه داشته باشم از قاعدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز که بسیار برای هرچه باشکوهتر برگزارشدن میزبانی آسیایی هندبال تلاش کردند و زحمت کشیدند. اما خب لغو میزبانی ما تمامی برنامه‌هایی که داشتیم را به هم ریخت، ولی ما تلاش می‌کنیم تا امسال ضمن داشتن لیگ باکیفیت، قدم‌های موثر و بزرگی را برای ساختن پشتوانه‌های ایده‌آل و هندبالی قدرتمند را چه در بخش داخل سالن و چه هندبال ساحلی در دستور کار قرار داده و قدم‌های بزرگی را برای اعتلای هرچه بیشتر هندبال در قاره آسیا و عرصه‌های مختلف بین‌المللی برداریم. قطعا با هدف گذاری‌های بزرگی که مد نظر داریم، به آینده هندبال ایران بسیار امیدوار هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته