دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1403 - 14:44
در نشست خبری فدراسیون هندبال مطرح شد؛

پاکدل:انتخاب کاستلو بازگشت به عقب نیست/ خط قرمز ما بازیکن سالاری است و با آن برخورد می‌کنیم

پاکدل:انتخاب کاستلو بازگشت به عقب نیست  خط قرمز ما بازیکن سالاری است و با آن برخورد می‌کنیم
نشست خبری و مراسم معارفه سرمربی جدید تیم ملی هندبال آقایان در فدراسیون هندبال برگزار شد.
کد خبر : 931937

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری فدراسیون هندبال با حضور علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون، اکبر خوشنویس دبیر کل فدراسیون، رضا نجات پور مدیر روابط عمومی و اصحاب رسانه در فدراسیون هندبال برگزار شد. 

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در آغاز نشست خبری در خصوص عنوان کرد: اواخر سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا و انتخاب جهان و آسیایی را خواهیم داشت. دنیامالی بر روی برنامه ریزی منظم فدراسیون تا تاکید دارد.قرار شد تا آخر شهریور سرمربی خارجی تیم ملی را مشخص و معرفی کنیم. کمیته فنی را تشکیل دادیم و بر اساس شاخص های مد نظرشان، خواستیم به سمت مربی برویم تا به هندبال ما کمک کند. تلاش کردیم مربی را بیاوریم تا نیازهای هندبال ما را برطرف کند. کمیته فنی بسیار به ما کمک کرد و ما نهایتا با توجه به ده شاخص به دنبال مربی تیم باشیم. انتخاب با عجله منجر به شکست می شود به همین دلیل باتوجه به سابقه مربی و تطبیق فرهنگی مربی خارجی با کشور ما و سن مربی که مطلب زیاد نباشد که انگیره او کم باشد، انتخاب کردیم. نمی‌توانیم در رده پایه یک مدل داشته باشیم و در بزرگسالان مدل متفاوتی را اجرا کنیم. بر بحث کوچینگ و رهبری مربی و آشنایی او با هندبال آسیا تأکید زیادی داشتیم. به سمت هدبال شرق اروپا نرفتیم. به دو گزینه رسیدیم و با مذاکرات فشرده، با مربی که تطابق بیشتری با شاخص های ما داشت، به توافق رسیدیم.

وی افزود:  رافائل کاستلو از سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۴ سرمربی هندبال تیم ملی بزرگسالان بوده است. قرارداد ما با سرمربی اسپانیایی دو ساله با قابلیت تمدید مجدد  است.  با این نگاه که توانستیم با او جهانی شویم و در قهرمانی آسیایی برنز را با او گرفتیم و بهترین گزینه ما بود. چند سالی در قطر مربیگری کرده و چندین قهرمانی را به دست آورده است و شناخت کاملی نسبت به ما و آسیا دارد. همچنین در اسپانیا سابقه بسیار خوبی دارد و قطعا نگاه ما به آینده است. سبک بازی که در بازی های ما خالی است را او می تواند به وجود آورد. باتوجه به تجربه های گذشته با او دوساله بستیم. در گزینه های موجود برای ما او بهترین بود. کاستلو اولین قرارداد رسمی خود را با فدراسیون هندبال ایران بسته است و تا به الان قرارداد او رسمی نبوده است. تا به حال دو بار جهانی شدیم و هر دوبار با مربی های اسپانیایی بوده است. او روز ۹ مهر وارد ایران می شود و لیگ ما را مارا کامل می بیند و بعد از بررسی بازیکنان، بدون فاصله اردوی تدارکاتی خواهیم داشت و در تلاش هستیم وارد تورنمنت کشور همسایه شویم. 

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که مبلغ قرارداد وی چه مقداری است گفت: مبلغ فضایی نیست اما اجازه دهید مطرح نکنم. یکی از بهترین قرارداد های ما از نظر مبلغ و فنی است.

پاکدل در خصوص دستیاران سرمربی اسپانیایی تیم ملی و مربیان داخلی گفت: یکی از اهداف ما بحث مربی سازی است. از روزی که بیاید مدیریت تیم های پایه را به او می دهیم و قطعا نظر او را در موارد بسیاری دخیل می کنیم. دستیار را هنوز تعیین نشده است و اعتقادی به حضور افراد زیادی در کنار خود ندارد. بعد از حضور در ایران در خصوص  دستیاران صحبت خواهیم کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب این سرمربی برگشت به عقب نیست گفت: به نظر بنده این حرکت رو به جلو است. او را برکنار کردند و برخورد بدی با او شد اگر می ماند وضعیت خیلی بهتر بود. او در جایگاه مربیگری بسیار موفق بوده است. او جزو شاخص ترین سرمربی مدنظر ما بود. 

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص خواسته های فدراسیون از سرمربی اسپانیایی اظهار کرد: از خواسته های مهم وا این است که بتوانیم در انتخابی آسیا به سهیمه جهانی برسیم و در آسیایی مدال بیاوریم. از او می خواهیم ساختار را درست کند و سبک بازی را یکسان کند، چرا که تا به امروز سرگردان بودیم و ثباتی در انتخاب مربی ها نبوده است. انتظار مدیریت رده های پایه را نیز داریم.

پاکدل درباره بازیکن سالاری های پیش آمده در سالهای گذشته تصریح کرد: یکی از خطوط قرمز ما بازیکن سالاری است و اگر کسی اینکار را کند اجازه نمی دهیم به او و بازیکن مد نظر را کنار می‌گذاریم‌. خدا را شکر دیگر مشکل مالی نداریم و دیگر وارد آن فضا ها نمی شویم.

وی افزود: یکی از دلایل ناکامی ما این است که زود مربی عوض می کنیم. هرچند فشار های خارجی نسبت به نتایج زیاد وجود دارد و قطعا فدراسیون و مربی را وادار به تصمیم گیری هایی می کند. کمی باید صبوری کنیم. من نسبت به این سرمربی خوش بین هستم. 

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که چرا نتوانستیم در اردن نتیجه مناسبی بگیریم گفت: یک برنامه ریزی از سه سال قبل داشتیم. هیچکدام از تیم هایمان را مانند این تیم ساپورت نکردیم و در تورنمنت های بسیاری فرستادیم. دو نسل بسیار خوب تربیت کردیم. یک جای کار ما اشکال دارد و باید بگردیم‌ ببینیم چرا در دقایق پایانی شکست می خوریم. یکی از دلایل انتخاب کاستلو همین اشکال است. متأسفانه خواسته هایمان در خصوص مسابقات نوجوانان برآورده نشد. موضوع امیدوار کننده این است که در تمامی پست های حساس هندبال جایگزین جوان داریم. شک نکنید در آینده باتوجه به پشتیبانی های جوانی که داریم موفق خواهیم بود. درآینده نزدیک کادر تیم ملی جوانان با نظر رافائل را معرفی خواهیم کرد و تاکید داریم که اردوهایشان ادامه پیدا کند. باید آنقدر خوب شویم تا اشتباهات داوری نیز نتواند مانع موفقیت ما شود.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب