دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1403 - 12:05
با اعلام مدیرکل تربیت بدنی سازمان دانشجویان؛

برگزاری مرحله ملی المپیاد ورزش های فناورانه به میزبانی دانشگاه امیر کبیر و علم و صنعت

برگزاری مرحله ملی المپیاد ورزش های فناورانه به میزبانی دانشگاه امیر کبیر و علم و صنعت
مدیرکل تربیت بدنی سازمان دانشجویان گفت: مرحله ملی المپیاد ورزش های فناورانه به میزبانی دو دانشگاه امیر کبیر و علم و صنعت برگزار خواهد شد.
کد خبر : 929849

ابراهیم علی دوست در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص برنامه ها و مسابقات ورزشی دانشگاه ها در آستانه شروع ترم جدید تحصیلی اظهار کرد: برنامه ما برای شروع ترم جدید، برگزاری المپیاد ورزش های فناورانه است. در پایان ترم گذشته برخی از دانشگاه که ظرفیت مناسب را داشتند شرکت کردند و این مسابقات را به صورت درون دانشگاهی انجام دادند. باقی دانشگاه ها که امکان برگزاری این مسابقات را نداشتند، در اوایل مهر تا اواسط آبان ترم جدید این مسابقات را برگزار می کنند. حدود 250 دانشگاه از سراسر کشور حتی دانشگاه هایی که زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات نیستند در این رقابت ها شرکت خواهند کرد.

دومین المپیاد ورزش های ساحلی امسال برگزار می شود

وی افزود: تمامی دانشگاه های کشور از اواسط آبان تا پایان آذر ماه در 18 رشته در مرحله استانی به رقابت با یکدیگر می پردازند. بعد از آن که منتخب های استانی مشخص شد، در بهمن ماه مرحله ملی به میزبانی دانشگاه امیرکبیر و علم و صنعت برگزار می شود. برنامه هایی برای ورزش های بومی_سنتی داریم و می خواهیم آن را با المپیاد همگانی که در چند سال پیش برگزار شد تلفیق کنیم و آن را به یک رویداد بزرگ به نام بازی های بومی_سنتی و المپیاد ورزش های همگانی خلق کنیم. این بازی ها در سال آینده به میزبانی ارومیه برگزار می شود. به احتمال قوی در اسفند ماه سال جاری مراحل مقدماتی و انتخابی آن برگزار می شود. همچنین در اسفند امسال دومین المپیاد ورزش های ساحلی را خواهیم داشت که در بوشهر برگزار می شود.

برگزاری مرحله ملی المپیاد ورزش های فناورانه به میزبانی دانشگاه امیر کبیر و علم و صنعت

ظرفیت دانشگاه ها برای میزبانی مسابقات خوب است

مدیرکل تربیت بدنی سازمان دانشجویان در پاسخ به این سوال که تمامی مسابقات پیش رو به میزبانی دانشگاه ها برگزار می شود یا ورزشگاه جدایی در نظر گرفته شده است گفت: تا به امروز امکانات دانشگاه های ما خیلی خوب بوده است و زیرساخت های مناسبی داشته است. به همین دلیل تصمیم گرفته شد که بازی ها در خود دانشگاه ها برگزار شود. البته در مواردی که نقصی و کمبودی وجود داشته است خارج از دانشکاه مسابقات را برگزار کردیم. برای مسابقات ووشو المپیاد ورزشی که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، سالن اداره کل را گرفتیم. اگر سالن یا ورزشگاهی استاندارد نباشد از بیرون دانشگاه تأمین می کنیم. عمده رویداد های دانشجویی در خود دانشگاه خواهد بود.

استادان ورزشی دانشگاه ها باید مدرک دوره مدنظر را دریافت کنند

علی دوست در خصوص واحد های ورزشی دانشجویان تصریح کرد: در رشته تربیت بدنی دانشگاه ها مستقل عمل کردند.. در رشته های غیر از تربیت بدنی، واحد های ورزشی دانشگاه ها یک نواخت و یکپارچه نبوده است. دانشگاه ها با توجه به امکانات در دسترس و مدرس هایی که در اختیار داشتند عمل کردند. به تازگی جلسه ای داشتیم که در آن تصویب شد که طبق یک نظام نامه، مدرس هایی که قرار است به دانشگاه بروند و درس عمومی ورزش را تدریس کنند باید در یک دوره آموزشی که ما درنظر گرفتیم شرکت کرده و گواهی آن دوره را دریافت کنند. حداقل مدرک برای مدرسان ورزشی، کارشناسی ارشد است. دانشجویان دکتری با دریافت مدرک دوره موردنظر می توانند در دانشگاه های کشور تدریس کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته